اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

برخی مطالب سایت جماران با دیدگاه‌های امام جور در نمی‌آید

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین در واکنش نسبت به مطالب اخیر بیان شده راجع به حجاب در سایت جماران گفت: نام امام و سایت امام با بیان این جور مسائل جور در نمی‌آید.

برخی مطالب سایت جماران با دیدگاه‌های امام جور در نمی‌آید

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در واکنش نسبت به مطالب مطرح شده توسط نعیمه اشراقی نوه امام راحل و خواهر زن محمدرضا خاتمی با سایت خبری جماران وابسته به موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) که طی آن حجاب را امری شخصی القا کرده است، گفت: در این که برخی از وظایف ما تکالیف فردی است، شکی نیست.

اگر کسی مبارزه با نماز و یا روزه‌خواری را علنی کرد آن وقت چه می‌کنیم؟

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: نماز، روزه، خمس و زکات مسائل فردی است اما حرف اینجا است اگر کسی نماز را انکار و مبارزه با نماز را در جامعه علنی کرد آن وقت چه؟ اگر کسی روزه‌خواری را علنی کرد آن وقت چه؟ اگر کسی ضروریات دین را انکار کرد و در واقع با آن مبارزه کرد آن وقت چه؟ ارتداد یعنی چه؟ یعنی کسی که می‌آید ضروریات دین و آنچه به عنوان حکم مسلم اسلام، قرآن و سنت است را انکار می‌کند و این انکارش را علنی می‌کند.

چهره ماندگار تبلیغ استان تهران افزود: اما اینکه حجاب مثل نماز و روزه و سایر تکالیف ضروری است در آن هیچ بحثی نیست، همه فقها و همه مجتهدین در ضروری بودن بحث حجاب اتفاق نظر دارند و صراحت چند آیه قرآن نیز بر این موضوع دلالت دارد، یک وقت فردی در حیطه زندگی شخصی خودش رعایت نمی‌کند، کسی به او کاری ندارد، اگرچه در آن محیط تکلیف دینی خود را زیرپا می‌گذارد و عنوان فاسق و یا فاسقه بر او بار می‌شود.

نام امام و سایت امام با بیان این جور مسائل جور در نمی‌آید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در منزل هیچ‌کس حق تجسس نداریم، هرکس در منزل در انتخاب وظیفه و تکلیفش آزاد است و آن بحث خدایی و گناه و مباحث اعتقادی بحث دیگری است، اما وقتی از حیطه زندگی فردی و خانوادگی به جامعه کشیده شد و این مخالفت و این فسق و گناهش را علنی کرد یا انکار روزه را علنی کرد آن وقت چه؟ ثانیا این که این‌ها به اسم تفکر امام (ره) بیان می‌کنند، من نمی‌دانم واقعا روح حضرت امام (ره) الان از این‌ها راضی است؟ نام امام عزیز و سایت منتسب به امام با این جور مسائل جور در نمی‌آید.

محمودی تصریح کرد: امام کسی است که در همان ابتدای پیروزی انقلاب از نخستین مسائلی که مطرح کردند تشکیل مجموعه‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر بود، بحث وزارت یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کردند اما متاسفانه شرایطی که پیش آمد و جنگ و گرفتاری‌های دولت این موضوع صورت نگرفت، هدف این پیشنهاد امام مشخص است.

نمی‌توانید امام را انکار کنید

وی در پاسخ به بیان نوه امام (ره) که برخورد با پدیده بدحجابی در ابتدای انقلاب را یک حرکت احساسی می‌داند نه عقلانی گفت: آیا امام که می‌فرمایند «سازمان و تشکیلاتی برای امر به معروف و نهی از منکر باشد» احساسی حرف زده‌اند؟ شما امام را که نمی‌توانید رد کنید، سر سفره امام بزرگ شده و وام‌دار امام هستید، نمی‌توانید امام را انکار کنید، حضرت امام که می‌فرمایند «تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر باشد»، امر به معروف یعنی چه؟ معروف چیست؟ جایگاه امر به معروف کجاست؟

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: معروف آنچه خدا و پیامبر خدا (ص) و سنت گفته است، بوده و امر هم یعنی باید از جایگاه آمرانه باشد و از جایگاه خواهش نیست، یعنی آن کسی که در جایگاه بالاتر قرار دارد باید به پایین‌تر امر کند و او موظف است انجام دهد.

این آقایان یا تاریخ را درست نمی‌خوانند و یا درست برای مردم نقل نمی‌کنند

وی در ادامه در مورد ادعاهای جواد یگانه در مورد کشف حجاب رضاخانی و واکنش معدودی از علما نسبت به آن گفت: به نظر می‌رسد این آقایان یا تاریخ را درست نمی‌خوانند و یا درست برای مردم نقل نمی‌کنند، ما که یک واقعه را ملاک خودمان قرار نمی‌دهیم، آیا فریاد مرحوم شیخ محمد تقی بافقی یزدی در حرم حضرت معصومه (س) نبوده؟ آیا این واکنش تنها منحصر به مسجد گوهرشاد بود و یا مخالفت‌هایی که سایر علما با شیوه‌های مختلف کردند وجود نداشته است؟

امام جمعه موقت ورامین افزود: از این گذشته جو آن روز جو خفقان و پلیسی بوده، هرکس آن روز اعتراض می‌کرد با جان خودش بازی می‌کرد، بنابراین آدم بیاید یک حادثه را ملاک قرار بدهد، این بی‌انصافی است، باید مجموعه اعتراضات و مواضع علما را در دوره رضاشاه و محمدرضا شاه در کنار هم بگذاریم و آن وقت ببینیم مرجعیت شیعه و متدینین در مقابل این موضوع چه موضعی گرفتند.

پشت پرده دست‌های سیاسی وجود دارد

محمودی در پایان نوعی خودباختگی را بر این اظهارات مستولی دانست و تصریح کرد: متاسفانه یک سری افراد یا مرعوب فرهنگ غرب شده‌اند و یا از اصالت و هویت خود غفلت می‌ورزند، گرفتار خودباختگی شده‌اند و یا حتی ممکن است پشت پرده دست‌های سیاسی وجود داشته باشد و افرادی بخواهند خود را با این مواضع غلط مطرح کنند، آدم‌هایی نیستند که در جامعه کسی برای مواضع و حرف‌هایشان ارزش قائل شود، ولی می‌آیند در یک موضوع فرهنگی موضع‌گیری می‌کنند تا جایگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول