اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شادگان:

حجاب برای زنان و مردان به مساوات تعریف شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شادگان گفت: در دین مبین اسلام، حجاب و عفاف برای زنان و مردان به مساوات تعریف و تأکید شده است.

حجاب برای زنان و مردان به مساوات تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی صبح امروز در همایش عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات خلیج‌فارس این شهرستان با حضور مسئولان محلی و جمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام و آیات آسمانی قرآن کریم بر مسئله حجاب و عفاف برای زن و مرد به مساوات تأکید شده است.

وی افزود: حجاب برای زنان زینت است و مردان نیز بالطبع با حفظ این مسئله می‌توانند به پایداری و ثبات هر چه بیشتر بنیان خانواده کمک کرده و از سست شدن ریشه‌های زندگی خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه حجاب تنها مختص زنان جامعه نیست، گفت: مردان نیز به مساوات زنان باید در توجه به امر حجاب و عفاف دقت نظر داشته و در پوشش و رفتار خود نگاه اسلام را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی نیست، عنوان کرد: زنان جامعه نیز هم‌پای مردان چه در خانه، چه محل کار و چه در انظار عمومی می‌توانند با رعایت پوشش مناسب و در خور شأن از آثار سوء بدحجابی چون فساد و بی‌بند و باری جلوگیری به‌عمل آورند.

شرفی خطاب به دختران جوان به‌ویژه آنهایی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند، گفت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید تا می‌توان از شئونات این ماه پربرکت بهره برد، زیرا ثواب و گناه به تناسب دیگر ماه‌های سال چندین برابر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، گفت: مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است، این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و به‌ویژه به ضرر زن است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول