اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت امور فرهنگی دانشگاه مطرح کرد

توجه به رویکردهای سلبی و ایجابی عفاف و حجاب

خبرگزاری فارس: معاونت امور فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: در بحث عفاف و حجاب هر دو رویکرد سلبی و ایجابی مدنظر قرار گرفته است.

توجه به رویکردهای سلبی و ایجابی عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عطاءالله ربیعی بعدازظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: تریبون‌های مختلف در کشور درباره عفاف و حجاب نظرات مختلفی دارند، چنانکه کسانی قائل به لزوم فرهنگ‌سازی هستند تا خود فرد به رعایت عفاف و حجاب متقاعد شود و برخی دیگر نیز از لزوم پاره‌ای اجبارها در این زمینه طرفداری می‌کنند.

وی افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز سعی کرده است که بحث عفاف و حجاب را با مورد نظر قراردادن هر دو دیدگاه به پیش ببرد چنانکه برگزاری دوره‌های آموزشی مانند مروارید مکتوم، ثمین، الگوی برتر و ... در کنار تذکر و تفکیک سرویس‌های تردد در دانشگاه اجرا می‌شود.

ربیعی ادامه داد: کرسی‌های آزاد‌اندیشی و نشریات دانشجویی با محتوای عفاف و حجاب در رویکرد ایجابی برای نهادینه‌کردن بعد درونی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام فرهنگی آموزشی تصریح کرد: فعالیت‌های ایجابی و سلبی ذیل کمیته عفاف و حجاب شورای فرهنگی دانشگاه با حضور معاونت فرهنگی، مدیر فرهنگی و مشاور امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مانند روییدن، شکفتن، پرنیان، مروارید مکتوم و ... ویژه دانشجویان جدیدالورود دختر برگزار می‌شود که در ابتدا چهار ساعت بود و به هشت ساعت ارتقا پیدا کرد.

حجت‌الاسلام سعید کاظمی اضافه کرد: تمام دانشجویان دختر دانشگاه در حال حاضر در یکی از این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و در سال گذشته همچنین جلسات متعدد پرسش و پاسخ با موضوع عفاف و حجاب، روابط دختر و پسر و تفکیک جنسیتی با حضور اساتید مطرح کشور برگزار شد.

کاظمی اضافه کرد: دوره آموزشی تربیت مربی حورا برای دانشجویان فعال فرهنگی با 96 ساعت آموزش برگزار شد و در این دوره بانوانی از نخبگان فرهنگی شیراز و آموزش و پرورش نیز حضور پیدا کردند.

نمایشگاه تخصصی کتاب با موضوع عفاف و حجاب، نمایشگاه محتوایی، پوستر و عکس با موضوع عفاف، نمایشگاه پوشاک اسلامی با تخفیف ویژه برای دانشجویان، کارگاه آموزشی مدیریت روابط بین فردی ویژه دانشجویان خوابگاهی، مسابقات کتابخوانی با محتوای عفاف و حجاب، اعزام دانشجویان برای شرکت در همایش‌های دختران آفتاب طلایه‌داران عفاف و حجاب، تشکیل کانون ریحانه و کارگاه آموزشی طرح رحمت ویژه کارمندان دیگر مواردی بود که ذیل فعالیت‌های ایجابی عفاف و حجاب مورد اشاره کاظمی قرار گرفت.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در ادامه از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه پوششی دانشجویان دانشگاه، اساتید و کارمندان خبر داد.

وی گفت: در صورتی که دانشجویان مفاد این آیین‌نامه را رعایت نکنند در ابتدا تذکری مکتوب به صورت محترمانه و محرمانه از طریق سایت برای دانشجو ارسال می‌شود و در صورت ادامه بی‌توجهی تماس با خانواده و معرفی به مراجع ذی‌صلاح نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول