اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

بدحجابی در شأن شهر مقدس قم نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس گفت: فروشندگان برخی از پاساژها در شهر مقدس قم حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند که این وضعیت در شأن شهر مقدس قم نیست.

بدحجابی در شأن شهر مقدس قم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد امیر‌آبادی در بیست و ششمین همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد به سئوالات برخی از ائمه جماعات پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از ائمه جماعات مبنی بر اینکه در مورد مسئله بدحجابی به ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) چه اقداماتی انجام شده است گفت: در مورد مسئله حجاب یک جلسه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی در مجلس برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده نیز در این خصوص دو بار با فرمانده نیروی انتظامی صحبت کرده‌ام.

وی با اشاره به افزایش بدحجابی به ویژه در بین فروشندگان برخی از مغازه‌ها در قم تصریح کرد: الان اکثر فروشندگان خانم مغازه‌های قم مانتویی هستند یا حجاب مناسبی ندارند که این مسئله در شأن شهر کریمه اهل‌بیت (س) نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئله حجاب از نکاتی است که باید گوشزد کنیم و بحث امر به معروف را در قم جدی بگیریم.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون کریمه اهل‌بیت (ع) با عضویت 80 نماینده مجلس برای رسیدگی به مشکلات شهر قم یادآور شد: بعد از ماه رمضان این فراکسیون تشکیل جلسه خواهد داد و در آن مسائل قم را که مطرح می‌کنیم و قول می‌دهم در این فراکسیون یکی از مسائلی که مطرح کنیم مسئله حجاب و عفاف در شهر مقدس قم است. سعی می‌کنیم در این فراکسیون فرمانده نیروی انتظامی را نیز دعوت کنیم.

امیرآبادی به خطاب به ائمه جماعات گفت: شما نیز باید تذکرات لازم را به مردم بدهید و مردم قم باید بر روی مسئله حجاب حساسیت داشته باشند و تذکر بدهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وضعیتی که در حال حاضر در شهر قم است مطابق خواست علما و متدینین ندانست و یادآور شد: فروشندگان برخی از پاساژها در شهر مقدس قم متأسفانه حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند و حجابشان در شأن شهر مقدس قم نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی دیگر از ائمه جماعات قم در خصوص نحوه محاسبه تعرفه برق همانند مناطق گرمسیری کشور اظهار کرد: کشور بر اساس گرمای هوا و شرجی هوا به چهار منطقه گرمسیری تقسیم‌بندی شده است.

امیرآبادی عنوان کرد: در برخی از شهرها مانند اهواز حتماً باید از کولر گازی استفاده شود و در برخی از شهرها مثل قم در برخی از مواقع می‌توان از کولر آبی استفاده کرد و در برخی مواقع نیز باید از کولر گازی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با پیگیری‌های نمایندگان قبلی، قم در منطقه چهار گرمسیری کشور قرار دارد‌ ابراز داشت: با پیگیری‌هایی که ما شروع کردیم، می‌خواهیم قم جزو مناطق سه گرمسیری قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با اطلاعاتی که از مسئولان شرکت برق استان گرفتیم جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار کردیم که مهندس نامجو خواسته ما را به هیئت دولت پیشنهاد داد.

وی افزود: در حاشیه دیدار هیئت دولت با نمایندگان بنده با معاون اول رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان در این زمینه قول مساعد داد.

امیرآبادی با اشاره به تفاوت‌های محاسبه تعرفه برق در منطقه 4 و 3 گرمسیری اظهار داشت: در منطقه 4 گرمسیری برق از یک تا 100 کیلووات 25 تومان محاسبه می‌شود در حالیکه در منطقه 3 گرمسیری از یک تا 1000 کیلووات 25 تومان محاسبه می‌شود که این کمک بزرگی به مردم قم است.

وی ادامه داد: تفاوت دیگر منطقه سه با منطقه چهار گرمسیری این است که در منطقه 4 اماکن تجاری از یارانه‌های دولت بهره نمی‌برند اما در منطقه 3 اماکن تجاری هم از یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از ائمه جماعات در خصوص هزینه آب، برق و گاز مساجد خاطر نشان کرد: آب و برق و گاز و هزینه انشعابات آنها برای حسینیه‌ها و مساجد بر اساس مصوبه مجلس مسجد رایگان شد و قرار است که این مسئله توسط دولت ابلاغ شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول