اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

اقتصاد مقاومتی سد راه نیروهای متخاصم است

خبرگزاری فارس: فرمناندار رشت اقتصاد مقاومتی را سد راه نیروهای متخاصم دانست و گفت: در این راستا همه باید برنامه‌ریزی درست داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی سد راه نیروهای متخاصم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت آقا در سال 86 در حرم مطهر امام رضا (ع) فرمودند که دشمن مسئله اقتصادی را پیگیری می‌کند، از این رو شعارهایی که ایشان هر سال نامگذاری می‌کنند در راستای ساماندهی اقتصادی است.

وی مردمی‌کردن اقتصاد مقاومتی را یکی از الزامات آن دانست و متذکر شد: اجرای اصل 44 قانون اساسی، مصرف متعادل و... از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار رشت برنامه‌ریزی درست، پویا و راهبردی را در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن از این طریق می‌تواند وارد شود و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد بنابراین باید در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه‌ راهبردی داشته باشیم.

وی اقتصاد مقاومتی را سد راه نیروهای متخاصم دانست و اذعان کرد: در این راستا همه باید برنامه‌ریزی درست داشته باشند.

عظمتی با اشاره به تخصیص اعتبارات سال جاری شهرستان رشت گفت: امسال 30 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار ابلاغی فرمانداری رشت است که نسبت به 23 میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد دارد.

وی، با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته در قالب 16 فصل و 42 برنامه برای انجام 400 پروژه عمرانی شهرستان رشت اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: 95 درصد اعتبارات شهرستان رشت به انجام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.

این مسئول بیشترین اعتبارات تخصیص یافته شهرستان رشت را به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی و حمل و نقل عنوان کرد و متذکر شد: 21 هزار و 335 میلیون ریال به احداث شهرک صنعتی رشت، 13 هزار میلیون ریال به تامین آب آشامیدنی روستایی، 105 هزار و 74 میلیون ریال به تامین برق و 6 هزار میلیون ریال به تامین برق اختصاص یافته است. 

وی تکمیل ساختمان کسب و کار IT با اعتبار 5 هزار میلیون ریال را از دیگر موارد تخصیص اعتبار رشت ذکر کرد و یادآور شد: باید به هزینه پروژه‌ها توجه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان 15 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: شهرستان رشت از بسیاری شاخص‌ها عقب‌ماندگی دارد.

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به اینکه راه‌های روستایی شهرستان رشت دارای رتبه 30 هستند، تصریح کرد: شهرستان رشت در اصلاح شبکه برق، آب و راه روستایی دچار مشکل است.

وی به طرح‌های مهر ماندگار اشاره کرد و افزود: طرح‌های مهر ماندگار در قانون بودجه نیامده و خلاف است و اگر دولت برنامه‌ای دارد باید آن را در بودجه می‌آورد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه باید ریاضت اقتصادی را تحمل کنیم، ابراز کرد: امسال کار سخت و شرایط ویژه است و بخش دولتی باید برای ردیف متمرکز استانی برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول