اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بروجن در مجلس:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اجرای اصل 44 قانون اساسی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی مهم‌ترین راهکار تحقق اصول و شاخصه‎های اقتصاد مقاومتی است.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اجرای اصل 44 قانون اساسی است

امیرعباس سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و منطقه از سوی مقام معظم رهبری مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: به دنبال طرح موضوع اقتصاد مقاومتی، کارشناسان اقتصادی در جست‌وجوی پیش‌نیازها و ابزارهای تحقق این مهم برآمده و راهکارهای بسیاری در حال بررسی است.

سلطانی، پرهیز از شعار زدگی را گام مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که در تحقق اقتصاد مقاومتی باید راهکارهای عملی ارائه داد و از شعار زدگی به نحو جدی پرهیز کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس باید فهرستی از مشکلات اقتصاد کشور تهیه کرد و بر اساس اولویت‌بندی نسبت به رفع آنها اقدام فوری کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی را مهم‌ترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی تاکنون به درستی اجرا نشده و در اجرای آن با تصمیمات سلیقه‌ای روبه‌رو بوده‌ایم که باید از این روند جلوگیری و در اجرای کامل و صحیح آن تلاش کرد.

سلطانی افزود: زمانی که اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرا شود، بخش خصوص تقویت شده و می‌تواند در برابر تحریم‌های دشمن نقش فعال و مفیدی ایفا کند.

وی تصریح کرد: اگر این اصل به خوبی اجرا شده بود ما در حال حاضر با این مشکلات اقتصادی روبه‌رو نبودیم.

سلطانی لازمه پویایی اقتصاد را اجرای بهینه اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی، منجر به ایجاد فضای رقابتی شده و در رشد کمی و کیفی محصولات داخلی نقش موثری دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای سلبی و ایجابی برای مقابله با این تحریم‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سلطانی افزود: ابزارهای سلبی به این معنا است که در رویارویی با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن تا می‎توان از مصرف کالاهای خارجی پرهیز کرد و مصرف کالاهای وارداتی را کاهش داد.

وی بر ضرورت تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصتی برای‌ رشد و شکوفایی کشور تاکید کرد و گفت: باید در راستای رشد و رونق فضای تولید کشور بیش از پیش تلاش کرد و با ارتقای کمی و کیفی کالاهای داخلی که از مصادیق ابزارهای ایجابی است، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

سلطانی، اصلاح قیمت ارز را از دیگر راهکارهای مقابله با تهدیدهای اقتصادی دانست و افزود: نرخ ارز فعلی، واقعی نیست و باید تلاش کرد تا نرخ ارز متناسب با صادرات و واردات کشور باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر هر قشر و گروهی از جامعه لازم و واجب است که باید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول