اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه بشرویه:

اقتصاد مقاومتی به معنای عدم اتکا به نفت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: در شرایط فعلی و با تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران طرح اقتصاد مقاومتی عدم اتکا به نفت و صادرات تک محصولی بودن است.

اقتصاد مقاومتی به معنای عدم اتکا به نفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نمازجمعه شهرستان بشرویه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بهترین فرصت برای تهذیب نفس و استغفار از خداوند است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از آتش جهنم نجات پیدا کنیم باید تلنگری بر روح و نفس خود زده و با چشمه زلال نور لیالی قدر خود را منور کنیم و دل‌‌ها را به صفای نورانی قرآن کریم جلا بخشیم.     

امام جمعه بشرویه افزود: از اعمال ماه مبارک رمضان حمایت از ایتام، رسیدگی به نیازهای آن‌ها و اکرام نیازمندان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شمس‌الدین از مصادیق بارز شعائر و تقوای الهی را کمک به بازسازی و آبادانی زیارتگاه‌های ائمه اطهار (ع) دانست و تصریح کرد: حرم مطهر امامان شیعه پایگاه مکتب علوی است و طرح ذخیره ارزی آخرت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بازسازی عتبات عالیات از نمونه ارادت مردم مسلمان ایران به امامان معصوم است.

*روز قدس روز بیداری امت‌های اسلامی است

وی به سالروز کودتای 28 مرداد، روز جهانی قدس، پیروزی قهرمانانه حزب‌الله بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، روز مقاومت اسلامی و بازگشت نخستین آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: از یادگارهای امام راحل روز قدس است که تنها به فلسطین تعلق ندارد بلکه صدای دادخواهی همه مظلومان و مستضعفان جهان از ظلم و بی‌عدالتی است.

امام جمعه بشرویه اضافه کرد: روز قدس نمادی از وحدت، انسجام و هم‌سو بودن در مسیر مبارزه با طاغوت و استکبار است که در شرایط فعلی موجود در جهان، باید روز قدس  الگوی بیداری کشورهای اسلامی قرار گیرد تا بتوانند دست اجانب را از حاکمیت کوتاه کنند.

شمس‌الدین تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک فلسطین، راه‌اندازی جنگ 33 روزه با حزب‌الله، جنگ 22 روزه در نوار غزه و فتنه 88 در ایران را از توطئه‌های صهیونیست و آمریکا برای تضعیف کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم جاه‌طلبی خود از پا نمی‌نشیند و لذا باید همواره آمادگی مقابله با دشمن را داشته باشیم.

وی افزود: امسال روز جهانی قدس با سال‌های قبل تفاوت اساسی دارد و آن، بروز تحولات مهم در سطح جهان و بیداری اسلامی در کشورها است و با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی می‌زنیم.

امام جمعه بشرویه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی گفت: دشمنان اسلام با روش‌های گوناگون درصدد تضعیف اسلام هستند و امروزه با طراحی تحریم‌های نفتی علیه ایران سعی دارد تا مردم را از نظام جدا کرده و با فلج کردن اقتصاد کشور مردم را در تنگنا قرار دهند.

شمس‌الدین عنوان کرد: معظم‌له با درایت این حرکت دشمن را تشخیص داده و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که باید دولت زمینه عدم انحصار به نفت را فراهم کند و از تک محصولی بودن اقتصاد متکی به نفت فاصله بگیریم.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول