اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

طرح اقتصاد مقاومتی نقشه راه توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: طرح اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نقشه راهی برای مسئولان و مردم کشور است.

طرح اقتصاد مقاومتی نقشه راه توسعه کشور است

احمدرضا بسیج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اقتصاد هر جامعه مقوله‌ای جدای از فرهنگ، سیاست و امور دیگر آن جامعه نیست بلکه بین این امور یک همبستگی و ارتباط مستقیمی وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس اگر اقتصاد یک جامعه دچار اختلال یا اخلال شود، سیاست، علم، فرهنگ و مباحث دیگر آن جامعه نیز تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب می‌بیند.

بسیج به موقعیت ایران در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: در این میان برخی کشورهای جهان مانند ایران به واسطه ارزش‌ها و آرمان‌های ایدئولوژیک خود به شدت از سوی کشورهای متقابل تهدید شده و با تحریم‌های اقتصادی بسیاری روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت مورد تهاجم قرار گرفته و در حال حاضر نیز با تحریم‌های اقتصادی بسیاری درگیر است که این امر ارائه راهکارهای اساسی برای خروج از این وضعیت را می‎طلبد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان با درایت و هوشمندی بالایی که دارند، همواره کشور را از گردنه‌های سخت و صعب‌العبور به سلامت عبور داده‌اند و در حال حاضر هم با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی نقشه راهی برای مسئولان و مردم کشور ترسیم کرده‌اند.

بسیج تصریح کرد: در همین راستا باید در وهله اول اتکای خود را به فروش نفت کاهش دهیم و در گام بعدی درآمد ارزی خود را از طریق صادرات محصولات غیرنفتی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که این دو امر مهم زمانی محقق می‌شوند که امکان افزایش تولید داخلی و به تبع آن اشتغال‌زایی در داخل پدید آید و کیفیت محصولات داخلی ارتقا پیدا کند.

بسیج، فرهنگ‌سازی را امر مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد و گفت: زمانی که مردم و مسئولان به اهمیت موضوع واقف شوند و به خوبی آن را درک کنند می‌توانند با انگیزه و امید بیشتری امورات کشور را دنبال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: بر همین اساس می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی عبارت است از اینکه تلاش کنیم تا اقتصاد کشور به مرزی برسد که بتوان علاوه بر حفظ خود از لرزش‌ها و نوسانات قیمت ارز و طلا، تاثیرات منفی آن را بر امور مختلف جامعه در حوزه فرهنگ، علم و سیاست مهار کنیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول