اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس:

دلال‌بازی یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی دلال‌بازی را یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و گفت: دولت به عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور باید بیش از دیگران این موضوعات را رعایت کند.

دلال‌بازی یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد مقاومتی است

غلامرضا تاجگردون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مربوط به شرایط یک و یا دو روزه نیست و باید به سمت پایداری حرکت کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی باید شرایطی ایجاد شود که بتوان تحمل فشارهای غیر مترقبه را در حوزه اقتصادی در هر زمان داشته باشیم.

وی با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی و ضرورت اجرای صحیح آن تصریح کرد: فکر می‌کنم اکنون که در شرایط خاص اقتصادی هستیم که ناشی از برخی تحرکات سیاسی از سوی دشمن است، یکی از بهترین استراتژی‌ها برای اقتصاد پایدار و موفق مقاومت در برابر ناملایمات است.

نایب رئیس اول کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که اقتصاد ما به هر دلیل وابستگی شدیدی به نفت دارد، افزود: نفت هر چند که نقش اثرگذاری در اقتصاد کشور داشته ولی همواره پایه‌های اقتصاد ما را با نوسانات خود متزلزل کرده است.

تاجگردون در ادامه با تأکید مجدد بر این موضوع که نفت در برهه‌های زمانی پایه‌های اقتصادی کشور را سست کرده، یادآور شد: باید اعتراف کرد که دولتمردان و حاکمان همیشه در فراز و نشیب‌های اقتصادی کشور از گذشته تاکنون چشم امیدشان به فروش نفت بوده است.

وی به دغدغه و پی‌گیری این موضوع از گذشته تاکنون توسط رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له در طول سه برنامه گذشته و در چشم‌اندازهای ترسیم شده همواره بر موضوع خارج شدن از وابستگی به نفت تأکید مؤکد داشته‌اند.

تاجگردون شرایط کنونی را توفیق اجباری برای اقتصاد کشور دانست و گفت: اکنون بهترین موقعیت است که به حکم همان مثل قدیمی که می‌گوید "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" اقتصاد بدون نفت را در کشور آزمایش کنیم.

این دانش‌آموخته اقتصاد تصریح کرد: باید شرایطی را پیش آوریم که دولت به بودجه بدون نفت فکر کند و مردم و اقتصاد از این پس کمتر به نفت اتکا کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر این سیاست را که در سیاست‌های کلی آمده و در چشم‌انداز به آن تأکید شده مورد توجه قرار دهیم خواهیم توانست در آینده اقتصاد خود را در برابر ناملایمات بیمه کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک است تا استراتژی، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نقطه مقابل انواع اقتصاد همچون باز و بسته و سرمایه‌داری و اسلامی و اقسام دیگر نیست، بلکه یک نوع تاکتیک بوده که در برابر ناملایمات اقتصادی از جمله تحریم‌ها به کار گرفته می‌شود.

تاجگردون اقتصاد مقاومتی را یک تاکتیک برای رسیدن به نقاط مطلوب و مورد دلخواه در اقتصاد از جمله کسب رتبه نخست در منطقه بر اساس چشم‌انداز و برنامه‌های کلی دانست و افزود: متأسفانه برخی بر خلاف فرمایش مقام معظم رهبری از آن با عناوین دیگر چون اقتصاد تهاجمی تعبیر می‌کنند که به نظر من این نقطه مقابل فرمایش رهبری است.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به عوامل مخل بر سر راه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در وهله نخست باید مدیریت بهتر مصرف را داشته باشیم و بدانیم که چگونه می‌توانیم از منابع بهترین استفاده را کنیم.

وی بیش از همه دولت را موظف به مدیریت بهتر مصرف معرفی کرد و گفت: در این شرایط دولت نباید مثل یک بچه حاجی خرج کند.

تاجگردون در ادامه گفت: دولت در این حالت باید بداند چگونه خرج خود را کنترل کند که موجب بهره‌وری بیشتر بدون هزینه کمتر در کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس با ذکر این مطلب که مردم در چنین وضعیتی به دولت نگاه می‌کنند و الگو می‌گیرند، اضافه کرد: علاوه بر این دولت باید به تولید ملی بیشتر توجه کرده و بداند که اقتصاد در برابر ناملایمات بیمه نمی‌شود مگر این که به تولید داخل توجه و دلبستگی بیشتری داشته باشد. 

وی دلال‌بازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و گفت: دولت به عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور باید بیش از دیگران این موضوعات را رعایت کند و مردم نیز با الهام گرفتن از فرمایش رهبری و نوع حرکت دولت به مدیریت بهینه مصرف توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول