اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 37 سپاه اردبیل:

تقوا و محاسن اخلاقی دو شاخصه منتظران واقعی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 37 سپاه اردبیل گفت: تقوا و داشتن محاسن اخلاقی دو شاخصه و برجستگی منتظران واقعی است که باید به آن آراسته شوند.

تقوا و محاسن اخلاقی دو شاخصه منتظران واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامحسین فیاضی صبح امروز در مراسم جشن نیمه شعبان در جمع سپاهیان در اردبیل اظهار داشت: روز نیمه شعبان از آن روی به نام مستضعفان نامگذاری شده است که وعده خداوند نصرت همه مستضعفان است و انتظار حکومت امام عصر (عج) زمینه‌ساز این نصرت و غلبه بر مستکبران خواهد بود.

وی با اشاره به سوره نور که وعده خلافت زمین به مومنان و برچیده شدن حاکمیت ظالمان را داده است خاطرنشان کرد: هم در روایات اهل تسنن و هم تشیع به ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم وعده و مژده داده شده است و به یقین امام آخرالزمان روزی خواهد آمد و با عدل و قسط بساط جور و ظلم را برخواهد چید.

این مسئول یکی از ویژگی‌های امام عصر را دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار جهانی خواند و اضافه کرد: شاخصه حکومت امام غایب یاری مستضعفان و ناکام گذاشتن ظالمانی است که قرن‌ها بشریت را زیر چکمه ظلم و فساد خود برده‌اند که این ویژگی حکومت انبیای الهی نیز بوده است که در دفاع از حق و حقوق ضعفا به پاخواسته و رسالت خود را انجام داده‌اند.

فیاضی با اشاره به اینکه ظهور وقت خاص و موقعیت مشخصی ندارد تصریح کرد: هر کس در این زمینه ادعایی داشته باشد ادعای او کذب محض است چرا که ظهور از علوم پنهانی الهی است ولی علائم آن تا حدودی مشخص و هویداست.

وی پیدایش انقلاب اسلامی را یکی از علایم ظهور برشمرد و بیان داشت: مردی از سلاله حضرت زهرا (س) از شهر قم قیام کرده و حکومت ظالمان و جباران را برچیده و حاکمیت اسلام و ارزش‌ها را برقرار کرده است که این حادثه براساس اسناد معتبر و موثق یکی از علائم ظهور است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 37 سپاه اردبیل با یادآوری برخی ناهنجاری‌ها و نابسامانی اوضاع کشور عراق و حکمرانی ظالمان و جباران در این منطقه گفت: اینها همگی نشانه‌هایی از ظهور هستند ولی محققا نمی‌توان گفت علائم قطعی به شمار می‌روند.

فیاضی اذعان داشت: در عصر غیبت شیعیان وظایفی دارند که یکی از آنها انتظار فرج با مجهز شدن به ورع و محاسن اخلاقی است چرا که همه انبیا و اولیای الهی مربیان دینی، اخلاقی و تربیتی بوده‌اند و امام عصر (عج) نیز انسان‌های تربیت یافته می‌خواهد که چشم و گوش و زبان مبری از گناه بتواند ایمان و اعتقاد خود را تقویت کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول