اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

دل‌های بی‌توجه و بی‌تقوا مرکز شیاطین هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با بیان اینکه خدای بزرگ در قرآن کریم به مسئله تقوا توجه کرده است، گفت: شیطان جایی در دل انسان متقی ندارد، مرکز شیاطین در دل‌های بی‌توجه و بی‌تقوا است.

دل‌های بی‌توجه و بی‌تقوا مرکز شیاطین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: صداقت، عدالت و در واقع تمام نیکی‌ها ریشه در تقوا دارند.

وی اظهار داشت: اگر تقوا در قلب انسان ریشه بدواند وجود انسان منزه می‌شود و انسان دارای باطنی با صفا، دلی نورانی و قلبی آگاه می‌شود، خدای بزرگ در قرآن کریم مکررا به مسئله تقوا توجه کرده است، شیطان جایی در دل انسان متقی ندارد، مرکز شیاطین در دل‌های بی‌توجه و بی‌تقوا است.

امام جمعه ورامین در ادامه خاطرنشان کرد: طبق فرمایش حضرت علی (ع) همه ما در برابر چشمان خدا هستیم، که منظور این سخن علم باری‌تعالی است، علم خداوند بر آنچه با چشم باید دید محیط است، خدا می‌داند ما چه می‌گوییم و چه می‌شنویم.

 

آینده سازان کشور در اختیار آموزش و پرورش هستند

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در خطبه دوم نیز به هفته معلم اشاره کرد و افزود: مسئله آموزش و پرورش حساس است زیرا بچه‌های ما و آینده سازان کشور در اختیار آموزش و پرورش هستند.

در حجاب، رفتار با همسر و تربیت فرزندان از حضرت زهرا (س) الگو بگیرید

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: زنان در حجاب، رفتار با همسر و تربیت فرزندان از آن بانوی گرانقدر الگو بگیرند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی خاطرنشان کرد: کتاب صحیفه که مجموع حوادث گذشته و آینده عالم است از حدیث‌هایی که فرشته‌ها برای حضرت زهرا (س) می‌گفتند جمع‌آوری شد و دست به دست نزد ائمه می‌گشت و امروز هم نزد حضرت ولی‌عصر(عج) است.

وی اضافه کرد: پس از رحلت رسول اکرم (ص) حضرت زهرا (س) یک لحظه آرامش نداشت، این فرشته به امر خدا می‌آمد و این وقایع را برای حضرت می‌گفت تا آرام شوند و از شدت حزن و اندوه ایشان مقداری کاسته شود، مقام حضرت زهرا (س) از تمام انبیا (ص) به جز نبی اکرم اسلام (ص) بالاتر است، مقام این حضرت حتی از امیرالمومنین(ع) هم بالاتر است.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: ما توانایی شناخت درست حضرت زهرا (س) را نداریم، زمانی که حضرت وارد اتاق می‌شدند پیامبر (ص) از جا بلند شده و دست ایشان را می‌بوسیدند، همان دستی را که بعدها بر اثر ضربات تازیانه ورم کرده بود.

 

دست از خیانت به کشور بردارید

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در ادامه انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ خواند و گفت: ما بهترین رهبر را داریم، بهترین ملت را داریم، قدر نعمت انقلاب را باید دانست، باید خدا را بر این نعمت شکر کرد، برخی شیطنت‌ها انجام می‌شود، خطاب به این افراد می‌گویم دست از خیانت به کشور بردارید، خون شهدا را فراموش نکنید، خون‌های فراوانی داده شده تا به این مرحله برسیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین بیان داشت: همه مسئولند، هر کس در حد توان خود مسئول است، پای این شجره طیبه خون‌های فراوانی ریخته شده تا تنومند شود.

 

اگر امروز دینی داریم به برکت خدمات روحانیون و علما بوده است

امام جمعه ورامین در ادامه با اشاره به سالروز تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: ایشان با همین فتوای کوتاهی که دادند نقشه‌های بسیاری را بر آب کردند، علما و مراجع حق بزرگی بر ما دارند، کتاب شهدای فضیله در باب همین علما و مراجع بزرگی است که در راه اسلام به شهادت رسیدند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز ما دینی داریم به برکت خدمات روحانیون و علما بوده است، البته مردم هم حمایت کردند و پشت سر علما بوده‌اند، اگر مردم نبودند حرکت و قیام امام (ره) به تنهایی به جایی نمی‌رسید.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول