اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

راه‌اندازی نظام مهندسی صنعت راهکاری در حمایت از تولید ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور یکی اختیارات مهم اعطا شده، راه‌اندازی نظام مهندسی صنعت در کشور است که گامی اساسی در بخش تولید است.

راه‌اندازی نظام مهندسی صنعت راهکاری در حمایت از تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، عبدالقهار ناصحی در همایش کیفیت در صنایع با بیان این مطلب افزود: ارتقای کیفی در صنایع تولیدی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی در مقابله با تحریم‌ها و تحقق عملی شعار مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که با توجه به رقابت‌پذیر بودن تولید کنندگان در عرصه اقتصادی کشور گامی اساسی در تحقق حمایت از کالای ایرانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به کمبود تشکل‌های خصوصی در بدنه صنایع کشور گفت: در حال حاضر نقش تشکل‌های خصوصی در راستای استاندارد سازی صنایع، بالا بردن ارتقای کیفی تولیدات، آموزش مدیران و کارکنان کارخانه‌ها و ... بسیار ضروری و حیاتی است که متأسفانه با حجم عظیمی از واحدهای صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط در کشور که بیش از نیمی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود، در حال حاضر نقش این تشکل‌های خصوصی بسیار کمرنگ است.

وی در ادامه به برخی دلایل عدم استفاده صنعتگران از خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و افزود: عدم آشنایی واحدهای صنعتی با ظرفیت‌های تخصصی و عدم اعتماد برای انجام مشاوره، نبود فرهنگ و پیشینه مشاوره در بخش صنعت، عدم وجود نظام مهندسی مشاوره در بخش صنعت و ... از جمله دلایلی است که واحدهای صنعتی و تولیدی به این بخش از نیاز اساسی توجه کافی ندارند.

ناصحی تصریح کرد: در بازار امروز علاوه بر کیفیت محصول نیاز مشتری از اساسی‌ترین مقوله در صحنه بازار است که تولید کننده بر طبق نیاز مصرف کننده کالای خود را تولید کرده و خدمات درست ارائه کند و این مهم مستلزم شناسایی بازار مصرف است که مشاوران صنعتی با انجام تحقیقات و برگزاری دوره‌های تخصصی مورد نیاز صنایع در زمینه‌های بازار، فن‌آوری، عرضه‌یابی، زنجیره ارزش و خوشه‌های صنعتی برای به‌روز کردن اطلاعات می‌توانند گام‌های اساسی در حمایت از تولید ملی بردارند.

وی در ادامه گفت: با حضور پررنگ مشاوران صنعتی و با انسجام بیشتر و به صورت یکپارچه در ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی قدم‌های اساسی برای حمایت از سرمایه و تولیدات داخلی می‌توانیم برداریم.

این همایش یک‌روزه در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مشاوران در بدنه صنایع کوچک و متوسط اقدام برای تولیدات با کیفیت در صنایع با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و صاحبان صنایع به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و انجمن مدیران کیفیت استان برگزار شد.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول