اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﺎورزی:

650 میلیارد ریال به طرح‏های آبیاری قطره‏ای اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از اختصاص اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال به طرح‏های آبیاری قطره‏ای کشور خبر داد.

650 میلیارد ریال به طرح‏های آبیاری قطره‏ای اختصاص یافت

ﻋﻮض علی‏زادهﻣﻘﺪم امروز در حاشیه حضور در جمع بهره‏برداران حوزه‏های مختلف کشاورزی در شهرستان دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این میزان اعتبار موجبات، اجرای طرح‏های متعدد آبیاری تحت فشار را در کشور فراهم می‏سازد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی، ارائه خدمات به جامعه هدف در مناطق روستایی است.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود نزدیک به 115 منطقه روستایی در شهرستان دماوند وجود دارد که همه آنها می‏توانند از این موهبت بهره‏مند شوند.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: فعالیت قابل قبول و مناسب مجموعه ﺻﻨﺪوق‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی در هشت سال اخیر موجبات ایجاد ظرفیت‏های قانونی بسیار خوبی را فراهم آورده است.

*تحول در اعتبارات ﺻﻨﺪوق ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری ﮐﺸﺎورزی

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از تحولاتی عظیم در زمینه اعتبارات این نهاد خبر داد.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته تامین سهم مشارکت دولت در ﺻﻨﺪوق‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی تنها از محل فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‏های تابع این وزارتخانه امکان‏پذیر بود.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: اما از سال 90 با حمایت‏های دولت‏های نهم و دهم و اتخاذ سیاست‏های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تامین این منابع مالی و سهم دولت در ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی به بودجه عمومی کشور متصل شد.

به گفته قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی، سال گذشته برای نخستین بار در چارچوب بودجه‏ای کشور اعتباری بالغ بر 990 میلیارد ریال از محل مازاد درآمد نفت توسط این نهاد جذب شد.

وی ادامه داد: این رقم اعتباری در سال گذشته معادل کل اعتبارات هفت سال آغاز به کار مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی بود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول