اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کاشان خبر داد

اختصاص یک میلیارد ریال برای تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی کاشان

خبرگزاری فارس : رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از اختصاص یک میلیارد ریال برای تجهیز و بازسازی مراکز خدمات جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

اختصاص یک میلیارد ریال برای تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی کاشان

غلامعلی خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، سرمایه‌ای و استانی در سال گذشته برای تجهیز و بازسازی مراکز خدمات جهاد کشاورزی جوشقان قالی، قمصر، نیاسر، مشهد اردهال و برزک کاشان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت شرکت فنی و مشاوره‌ای کشاورزی در شهرستان کاشان فعالیت دارند بیان داشت: در این شرکت‌ها 64 کارشناس و کارشناس ارشد رشته‌های کشاورزی در روستاها و بخش‌ها در امر خدمات‌رسانی به کشاورزان و تولیدکنندگان فعالیت دارند.

رئیس اداره ترویج و مسئول طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان یادآور شد: همه خدمات فنی و مشاوره‌ای این شرکت‌ها براساس تعرفه‌های ابلاغی سازمان نظام مهندسی کشور است.

خیرخواه همچنین از فعالیت سه شرکت تعاونی تولید روستایی در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: کشاورزان شهرستان کاشان با عضویت در سه شرکت تعاونی، تولید روستایی گلستان سده، شرکت تعاونی تولید روستایی کوثر برزک و شرکت تعاونی تولیدی مشکات از خدمات مهندسان کشاورزی در این شرکت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول انتخاب کشاورزان نمونه در بخش‌های مختلف را برای تشویق و ترغیب کشاورزان به ادامه فعالیت در بخش کشاورزی حائز اهمیت دانست و گفت: در سال زارعی 91-90 تعداد 15 تولیدکننده نمونه بخش کشاورزی شهرستان کاشان انتخاب و معرفی شدند.

وی، مدیر نمونه در بخش استحصال روان‌آب‌ها با ساخت استخرهای ذخیره آب قنوات و همچنین مجری باغ مکانیزه با کاشت محصولات با راندمان و ارگانیک را در بخش‌های مختلف از جمله تولیدکنندگان نمونه‌ بخش کشاورزی شهرستان کاشان برشمرد.

خیرخواه با اشاره 4 هزار و 550 نفر-روز آموزش توسط اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان متذکر شد: کارشناسان اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان با برنامه‌ریزی و هماهنگی با ادارات جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توانند یافته‌های علمی و تحقیقاتی را جهت افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک به تولیدکنندگان بخش کشاورزی انتقال دهند. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول