اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از محل تسهیلات بخش کشاورزی برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز و بهبود ضریب مکانیزاسیون، بانک کشاورزی موظف به پرداخت تسهیلات است.

تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در این زمینه باید جهاد کشاورزی با آمار و ارقام اعلام کند که در وضعیت کنونی و یک روند 10 سال آینده چه تعداد ماشین‌آلات کشاورزی اعم از کمباین و تراکتور نیاز است تا بتوانیم با  یک هدفگذاری درست به درخواست متقاضیان پاسخ داده و به تقویت این جبهه کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه تمایلی نداریم تا درخواست متقاضیان برای بهره‌گیری از تسهیلات بانکی با هدف خرید ماشین‌آلات کشاورزی را حذف کنیم چرا که معتقدیم فلسفه وجودی این ماشین‌آلات افزایش تولید، اشتغال و تقویت جبهه کارآفرینی در حوزه کشاورزی است.

این مسئول بیان داشت: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش همه جانبه تولید نیاز داریم تا مردم در رفاه زندگی کنند، نظیر کاری که در موضوع مرغ انجام دادیم به طوری که در روزهای گذشته مرغ مازاد در مغازه‌ها باد کرده و ما توانستیم با یک حرکت انقلابی دم واسطه‌گران را برچینیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در این زمینه نمی‌توانیم تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کنیم چرا که هنوز در این رابطه مقررات قانونی به ما ابلاغ نشده اما در ارتباط با کشاورزی حتی خرید لاستیک آماده هستیم تسهیلات به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پرداخت کنیم.

صابری اضافه کرد: اگر بخشنامه سراسری نیز در این زمینه وجود دارد که تسهیلاتی در حوزه ارتقای ضریب مکانیزاسیون پرداخت نشود ولی ما مصوب می‌کنیم هرگونه پرداختی بانک کشاورزی در این زمینه بلا مانع است.

* اردبیل در جایگاه نوزدهم جذب تسهیلات بخش کشاورزی

این مسئول ضرورت پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی و سرعت دادن به روند اجرای کارها را خواستار شد و افزود: ما نباید مشغول پاسخ و عمل به بخشنامه‌های ضد و نقیض کشوری باشیم بلکه شایسته است از توان و ظرفیت پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی که رقم آن 370 میلیارد تومان است به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی بیان داشت: جایگاه فعلی استان اردبیل در پرداختی تسهیلات بخش کشاورزی در سطح کشور که جایگاه نوزدهم است قابل قبول نیست و باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با توان بیشتر و بررسی کارشناسی طرح‌ها جذب اعتبار این بخش را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اولویت پرداخت از تسهیلات مربوط به توسعه دامداری‌ها را بیشتر احداث اماکن دامی اعلام کرد و گفت: ضرورتی ندارد برای بهسازی اماکن دامی تسهیلاتی را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول