اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران خبر داد

صادرات ادوات کشاورزی مازندران به کشورهای آفریقایی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از صادرات بیش از 168 هزار دلار انواع ادوات کشاورزی مازندران به کشورهای آفریقایی خبر داد.

صادرات ادوات کشاورزی مازندران به کشورهای آفریقایی

مرتضی هاشم‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: مازندران در تولید ادوات و صادرات ماشین‌آلات کشاورزی از توانمندی‌های بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازارهای هدف استان (کشورهای آسیای میانه و بازار عراق و آفریقا) خواستار این محصولات هستند برنامه‌ریزی مناسبی برای صادرات این محصولات و شناسایی بازار و تقویت سهم استان در صادرات این محصولات انجام شده است.

هاشم‌پور خاطرنشان کرد: دستاورد آن صادرات بیش از 168 هزار دلار انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی نظیر تراکتور، روتیواتور، کلتیواتور، نهرکن، خرمن‌کوب و ... به کشورهای منطقه CIS و کشورهای آفریقایی نظیر تانزانیا صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، توجه به کیفیت تولید را از عوامل بسیار موثر در صادرات عنوان داشت و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و تشکل‌های تولیدی و صادراتی در این باره باید همکاری و تعامل و به این مهم دقت نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تولیدات ادوات کشاورزی باید مطابق استانداردهای جهانی و بر اساس نیاز بازارهای هدف و با توجه ویژه به موضوع کاهش قیمت تمام شده طراحی و تولید شود، هدایت تولیدکنندگان سختکوش این عرصه به سمت تولید صادرات‌محور و بازارپسند را مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عنوان داشت: بازار آفریقا با توجه به ظرفیت بسیار بالای کشاورزی و برنامه‌های ویژه‌ای که کشورهای منطقه استوایی آفریقا برای توسعه کشت و صنعت مکانیزه در دسترس اجرا دارند، بازار بسیار مناسبی برای صدور انواع ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و همچنین خدمات فنی و مهندسی است. 

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول