اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

اجرای برنامه‏های کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم بذر در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای برنامه‏های کشاورزی حفاظتی و سیستم کشت مستقیم بذر در این استان خبر داد.

اجرای برنامه‏های کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم بذر در سمنان

امیر رضوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‏های کشاورزی حفاظتی و سیستم کشت مستقیم بذر بدون شخم اقدامات متنوعی انجام شده است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته برای کشت بذر گندم و جو در سطح 100 هکتار از اراضی استان سمنان و در سال‌جاری نیز برای کشت ذرت در سطح 57 هکتار از روش کشت مستقیم استفاده شده است.  

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برای نخستین بار و به طور آزمایشی در سطح 30 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان، بذر پنبه با استفاده از سیستم کشت مستقیم کشت شده است.

رضوی درباره مزایای کشاورزی حفاظتی و سیستم‏های کشت مستقیم بذر گفت: یکی از مزایای مهم کشاورزی حفاظتی، حفظ بقایای گیاهی در سطح مزرعه است که سبب حفظ رطوبت خاک با کاهش تبخیر از سطح خاک می‏شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: اجرای کشاورزی حفاظتی باعث کاهش مصرف آب در محصولات زراعی، بهبود خصوصیات فیزیکی خاک، تعدیل دمای آن، کاهش فرسایش آبی و بادی، کاهش شوری خاک و حفظ ماده آلی آن و نهایتاً حاصل‏خیزی خاک می‏شود.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول