اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین تیپ 40 مستقل ارتش:

سناریوی استکبار در منطقه تحت فشار گذاشتن ایران است

خبرگزاری فارس: جانشین تیپ 40 مستقل ارتش در اردبیل اظهار داشت: سناریوی فریبنده استکبار جهانی در منطقه تنها با هدف فشار آوردن به ایران و دامنه‌دار کردن تحریم‌ها و فشارها است.

سناریوی استکبار در منطقه تحت فشار گذاشتن ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مختاری‌فر عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: ما امسال در حالی هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که اوضاع منطقه و فشارهای متعدد نظام‌های استکباری ایجاب می‌کند تا با یک حرکت منسجم و با پشتوانه حضور مردم بتوانیم اقتدارمان را به رخ بکشیم.

وی حمله به سوریه را تنها یک حربه برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: دنیای استکباری امروز سعی و تلاش خود را به کار گرفته است تا به اشکال مختلف اعم از تطمیع و همسو کردن کشورهای همسایه ایران و مرتجع عرب کشورمان را بیش از گذشته در انزوا و تنگنا قرار دهد تا در یک فرصت مناسب بتواند اهداف خود را محقق کند.

مختاری‌فر تصریح کرد: از نظر نظامی و ژیوپولتیک حوادثی که در اطراف ما می‌گذرد و گرو‌کشی استکبار جهانی در کشور آذربایجان و سناریوی تجهیز اقلیم کردستان عراق و همچنین ناامن کردن افغانستان و پاکستان و سوریه و همچنین شعله‌ور کردن تحرکات از سوی کشور ترکیه نشان‌دهنده این موضوع است که آنها سعی می‌کنند بیش از گذشته ایران را تحت فشار قرار داده و حاکمیت ملی را نقض کرده و دچار خدشه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سفر اخیر کلینتون به کشور ترکیه و محوریت گفت‌وگو با موضوع ایران اسلامی همه حکایت این مسئله دارد که تمام کشورهای استکباری دنیا علیه ایران بسیج شدند تا بتوانند با فشارهای اقتصادی و تهدیدهای روانی ما را از ادامه مسیر مأیوس کنند.

وی اضافه کرد: در چنین فضایی همه ما باید خودجوش و هماهنگ و با تکیه بر توانمندی‌های خود در صحنه حاضر شویم و اجازه ندهیم نظام استکباری جامعه اسلامی ما را دچار تزلزل رفتاری و عقلانی کند.

به گزارش فارس، جانشین تیپ 40 مستقل ارتش بیان کرد: نباید اقتدار خودمان را تنها از طریق نظامی و تکیه بر نیروهای مسلح به نمایش بگذاریم در حالی که از پشتوانه مردمی می‌توانیم برای کارآمد کردن و نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

مختاری‌فر ادامه داد:‌ در این برنامه‌ها شایسته است هدف‌گذاری‌ها به سمت مردمی کردن مسئولیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد به طوری که خود مردم در صحنه بوده و خود عهده‌دار اجرا و تقویت برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باشند که این خود بهترین توان و قدرت در به ثمر نشستن اهداف نظام اسلامی است.

وی برگزاری مسابقات متعدد تیراندازی با همکاری نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، برپایی صبحگاه مشترک و همچنین حضور مسئولان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس برنده و سازنده توصیف کرد و گفت: در صورت صلاحدید مسئولان برای اولین بار سلاح‌های جدید ساخته شده وزارت دفاع در رژه هفته دفاع مقدس به نمایش در می‌آید تا مردم از این توانمندی‌ها اطلاع حاصل کنند.

مختاری‌فر افزود: با توجه به این‌که رژه نیروهای مسلح در مراکز استان‌ها باشد ما نیروهای خود را از سراب نیز به اردبیل فرا خواندیم تا به صورت منسجم در رژه نیروهای مسلح مرکز استان اردبیل حضور پیدا کنند.

وی به سؤالات مطرح شده از سوی مردم در مورد به کارگیری نشدن سلاح‌های جدید در رژه نیروهای مسلح تصریح کرد: در این زمینه قرار نیست کلیه سلاح‌های پیشرفته و جدید در معرض نمایش عمومی قرار گیرد تا دشمن به وضعیت و توان نظامی ما پی برده و یا بخواهد از این طریق سوء استفاده کند.

مختاری‌فر حمل و نقل و نگهداری سلاح‌های پیشرفته برای نمایش در رژه 31 شهریور را از دیگر دردسرها توصیف کرد و اظهار داشت: هزینه نگهداری و جابه‌جایی این سلاح‌ها بسیار سنگین است و در این زمینه با صلاحدید مسئولان این نمایش تنها در مرکز کشور آن هم به صورت محدود انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول