اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

روز قدس روز وحشت استکبار و صهیونیسم جنایتکار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به اینکه روز قدس روز وحدت اسلامی است گفت: روز قدس روز حمایت از بیداری اسلامی و ملت مظلوم فلسطین است و در این روز است که لرزه بر اندام استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار می‌افتد.

روز قدس روز وحشت استکبار و صهیونیسم جنایتکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: روز قدس یادگار امام و شهیدان و بیعت مجدد با رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه روز قدس بزرگداشت اولین قبله مسلمانان است تصریح کرد: روز قدس دفاع از حریم اسلام، دین قرآن و اهل بیت(ع) است که ملت مسلمان باید با شعور و آمادگی بیشتر در راهپیمایی این روز شرکت کرده و شکوه و عظمت دیگری را خلق کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در حالی که امسال دخالت‌ بیگانگان در سوریه و مسئله میانمار و بیداری اسلامی مطرح است ادامه داد: مردم استان مرکزی باید امسال متمایز از سال‌های گذشته دوشادوش ملت ایران در راهپیمایی جهانی روز قدس شرکت کنند چرا که امسال این راهپیمایی از حساسیت بیشتری برخوردار است و شرکت در آن توطئه‌های دشمنان را علیه سوریه مردم مظلوم میانمار و فلسطین خنثی می‌کند.

دری‌نجف‌آبادی روز قدس را روز بیداری جهان اسلام، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی و پایداری حق در برابر باطل دانست و افزود: حضور یکپارچه مردم متدین و روزه‌دار در روز جهانی قدس به استکبار و ابر قدرت‌های جهان خواهد فهماند که مسلمانان هرگز از آرمان‌های والا و اصیل اسلامی خود دست بر نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی تا ابد به حرکت توفنده خود علیه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ادامه خواهد داد و لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد گفت: برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی روز قدس دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی زمینه حضور بیشتر قشرهای مختلف مردم را در راهپیمایی بزرگ روز قدس در استان مرکزی فراهم کنند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: مردم ایران باید نشان دهند همچنان پای انقلاب ایستاده و اجازه نخواهند داد که آمریکا برای این کشور نقشه بکشد و با اعمال تحریم ما را به زانو درآورد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ملاقات مقام معظم رهبری با شعرا، ادبا، نخبگان و دانشجویان بیان داشت: نخبگان، شاعران و دانشجویان در نظام اسلامی نباید نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: شعر، هنر و ادبیات همه باید جهت‌دار و در حمایت از خط امام، ولایت و مظلومان باشد.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه دانشجویان باید برای رشد علمی تلاش کنند، تصریح کرد: همه باید با مجاهدت شبانه‌روزی کشور را از نظر علمی بی‌نیاز کنند و طلسم وابستگی به نفس را بشکنند.

خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه ایران پیرامون مسائل سوریه خاطر نشان ساخت: دیدگاه ایران در رابطه با مسائل سوریه کاملا روشن است ایران می‌گوید جنگ و خونریزی، فرستادن اسلحه و حمایت از تروریست‌ها و دعواها تعطیل و به جای آن عاقلانه مسائل حل شود.

دری‌نجف‌آبادی گفت: امروز کشورهایی چون قطر و عربستان با دخالت در امور سوریه به دنبال عقده‌گشایی و عکس‌العمل نشان دادن در برابر حمایت سوریه از لبنان هستند با این بهانه می‌کوشند جریان بیداری اسلامی را منحرف کنند این اقدامات به نفع ملت‌های اسلامی نیست.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) و گرامیداشت شب‌های قدر اظهار داشت: باید در شناخت شخصیت بی‌بدیل امام علی(ع) بیش از گذشته تلاش کنیم تا با شناخت این شخصیت بی‌همتا مسیر زندگی خود را پیدا کنیم.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) اسوه حسنه و الگوی کامل عدالت، صلح، دوستی، تقوا، عبادت، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم است بیان کرد: راه و مکتب و منش آن حضرت و فرهنگ علوی تا قیامت زنده خواهد ماند و پیروی از آن موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

وی تاکید کرد: امام علی(ع) شاگرد پیامبر اعظم(ص) بود و هرگز هراسی از شهادت نداشت و همیشه همراه رسول خدا(ص) و یاور واقعی آن حضرت بود.

دری‌نجف‌آبادی به اهمیت منزلت، شان، جایگاه حساس و سرنوشت‌ساز شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: در شب‌های قدر سرنوشت یک سال انسان‌ها رقم می‌خورد و به امضای امام زمان‌(عج) می‌رسد که باید از لحظه لحظه آن استفاده و بهره برد.

وی گفت: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مانند سایر شب‌های قدر منزلت و اهمیت بسیار زیادی دارد که نباید از فضیلت‌های آن غافل شد.

گفتنی است اشاره به موفقیت‌های کاروان ورزشی ایران و کسب افتخارات جهانی از دیگر صحبت‌های خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول