اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

حضور در راهپیمایی روز قدس تیری بر چشم استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس تیری بر چشم استکبار جهانی است.

حضور در راهپیمایی روز قدس تیری بر چشم استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) و بزرگداشت لیالی قدر، اظهار کرد: امروز هم علی مظلوم و غریب واقع شده و تروریست‌هایی که داعیه حقوق بشر سر می‌دهند مردم بی‌دفاع سوریه را به شهادت می‌رسانند و به کشورهای امریکا و عراق پناهنده می‌شوند.

وی گفت: دشمنان اسلام وقاحت را به حدی رسانده‌اند که در وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی بدترین جسارت‌ها را به خاندان عصمت و طهارت روا می‌دارند و کسی به مقابله با آنها برنمی‌خیزد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه جوانان ما به درستی با نهج‌البلاغه آشنا نیستند، افزود: یکی از اندیشمندان مسیحی برای آشنایی با اخلاق و سیره حضرت علی (ع) بیش از 200 بار نهج‌البلاغه را مطالعه کرده است تا جایی که به تمام خطبه‌ها و فرمایشات این امام بزرگوار تسلط دارد و این شایسته نیست که در کشور اسلامی ما جوانان با این کتاب بزرگ زیاد آشنا نباشند.

خطیب جمعه گلپایگان ادامه داد: روز قدس از ایران اسلامی شروع شد و به دیگر کشورهای دنیا سرایت کرد و شرکت هر فرد در این راهپیمایی تیری بر چشم استکبار است.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای در گلپایگان وجود دارد و برای رسیدن به مطلوب باید جو تفاهم و هم‌دلی را در شهرستان تقویت کنیم.

*ضرورت ایجاد حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها

وی با اشاره به اینکه یکی از کمبودهای دانشگاه‌های شهرستان فقدان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌هاست، بیان کرد: با برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی‌، دانشجویان با مسائل اعتقادی و بصیرتی آشنا می‌شوند.

اسماعیلی تاکید کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های زیادی توسط دانشجویان تهیه می‌شود ولی از آنها استفاده مطلوب نمی‌شود و این وظیفه مسئولان است که از ایده‌ها و افکار دانشجویان در مسائل اجتماعی و شهری به بهترین نحو بهره‌برداری کنند.

* فضای دانشگاه‌ها باید معنوی و مذهبی باشد

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان تنها دانشگاهی است که تفکیک جنسیتی در آن رعایت شده، بیان کرد: دانشگاه محل مراوده عشق‌بازی‌های کاذب نیست، بلکه باید فضای دانشگاه معنوی و مذهبی باشد و دانشجویان چه در داخل فضای آموزشی و چه در سطح جامعه شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی یادآوری کرد: دانشگاه مکان علم، پژوهش و تحقیق است و سرمایه‌های ملی کشور خرج دانشگاه‌ها و وزارت علوم می‌شود و جوانان آینده‌سازان کشور اسلامی ما هستند و نباید دانشجویان با بدحجابی فضای علمی و معنوی دانشگاه را آلوده کنند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: در اسلام به ژرف‌اندیشی و وسعت نظر سفارش شده است افراد جامعه باید هم‌دیگر را تحمل کرده و نقاط ضعف را بزرگ نکنند.

*نقادی‌ها منصفانه باشد

وی گفت: نقادی باید باشد، اما باید به صورت منصفانه مطرح شود، نقادی منصفانه با سیاه‌نمایی تفاوت دارد و زیر سئوال بردن و انتقاد از همه کس و همه چیز صحیح نیست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نقدپذیری و انتقاد باید در مسئولان ایجاد شود و اگر مردم اشکال و ایرادی در مسئولان مشاهده کردند به آنان تذکر دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید ناامیدی و یأس در شهرستان وجود داشته باشد، تصریح کرد: مسئولان راهنمایی مردم را بپذیرند و با کمک همدیگر و هم‌دلی موانع را از سر راه برداریم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول