اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی:

آغاز به کار پزشک خانواده به معنای ابطال دفترچه‌های بیمه نیست

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی با اشاره به آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در استان خراسان‌رضوی گفت: آغاز به کار پزشک خانواده به معنای ابطال دفترچه‌های بیمه نبود و تا پایان سال جاری این دفترچه‌ها اعتبار دارد.

آغاز به کار پزشک خانواده به معنای ابطال دفترچه‌های بیمه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده که در سالن ویدئو کنفرانس استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز به کار طرح پزشک خانواده در چند روز آینده اظهار داشت: طرح پزشک خانواده شهری در حال طی کردن مراحل مقدماتی اجرا در سطح استان است و امیدوارم تا چند روز آینده در چهار شهرستان استان به صورت آزمایشی شروع ‌شود.

وی افزود: همچنین ثبت نام مردم، پزشکان و متخصصان نیز در سراسر استان در حال انجام بوده و در مشهد نیز ثبت‌نام از مردم در پنج مرکز بهداشت استان آغاز شده است، ثبت‌نام از پزشکان عمومی و متخصصان نیز در مشهد در حال انجام بوده و تعداد قابل توجهی از پزشکان تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان با بیان اینکه خراسان‌رضوی تاکنون بیشترین آمار ثبت نام پزشک عمومی را در سطح کشور داشته است، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 856 پزشک عمومی و 584 پزشک متخصص غیر دانشگاهی تاکنون در ثبت نام کردند که اگر 550 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی را هم به تعداد پزشکان متخصص اضافه کنیم، مجموع کل پزشکان متخصص و فوق تخصص طرح در سطح استان به حدود یک‌هزار و 100 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز طرح در سطح استان گفت:‌ بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده ثبت‌نام کل مردم در سطح استان حدود پنج ماه به طول می انجامد که در این ماه ها مردم می توانند به روش قدیم فعالیت‌های درمانی و پزشکی خود را انجام داده و یا با استفاده از سیستم ارجاع کارهای خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر عدم ابطال دفترچه های بیمه تا پایان سال تصریح کرد: آغاز به کار طرح پزشک خانواده به معنای ابطال تمام دفترچه‌های بیمه نیست چراکه تاپایان سال ثبت نام‌ها به طول خواهد انجامید پس تا پایان سال دفترچه‌ها اعتبار دارد.

شبستری در خاتمه با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده یک مدل از مدل‌های پیشرفت نظام سلامت است، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده در واقع ساماندهی درمان، بهداشت و سلامت مردم است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول