اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

حضور دانش‌آموزان همدانی در اعتکاف رمضان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از شرکت 261 نفر از دانش‌آموزان شهرستان همدان در مراسم معنوی و پرشکوه اعتکاف رمضان خبر داد.

حضور دانش‌آموزان همدانی در اعتکاف رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: مهاجرپذیری شهرستان همدان دلیلی بر بالا بودن بی‌سوادی در این شهرستان است که مسائل اطراف آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبری همه دستگاه‌ها موظف هستند در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی با هم همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار همدان با بیان اینکه اعتکاف یکی از مراسم‌های باشکوه و معنوی است که می‌توان از آن بهره‌های فراوان برد، در خصوص اعتکاف دانش‌آموزی عنوان کرد: در مراسم اعتکاف امسال 261 نفر از دانش‌آموزان شهرستان همدان و یک‌هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی در خصوص لباس فرم مدارس و دانش‌آموزان نیز گفت: در تأمین لباس فرم مدارس باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا فشار مضاعف از لحاظ هزینه تأمین لباس به دانش‌آموزان وارد نشود و در صورت امکان دانش‌آموزان بتوانند از لباس‌های سال گذشته خود استفاده کنند.

قهرمانی‌مطلق همچنین تصریح کرد: در سطح شهرستان همدان باید کمیته‌ای برای نظارت بر طراحی، دوخت، کیفیت لباس مدارس و قیمت و رضایت مردم تشکیل شود و آن هم با حضور اولیای دانش‌آموزان باشد تا آسیب‌ها و مشکلات آن بررسی شود و در خصوص لباس رسمی برای فرهنگیان نیز باید وزارتخانه تصمیم بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاهی تخصصی در خصوص معرفی و تنوع لباس فرم مدارس و دانش‌آموزان برگزار شود تا با حضور اقشار مختلف بتوانیم در انتخاب لباس مناسب برای مدارس اقدام کنیم.

فرماندار همدان در ارتباط با لباس فرم مدارس پسرانه و دبیرستان‌ها یادآور شد: تأکید ما برای لباس فرم مدارس پسرانه به همان شکل سال قبل است با این تفاوت که 10 درصد از دبیرستان‌های پسرانه به صورت داوطلبی لباس فرم را اضافه کنند تا بتوانیم در این راستا به نتیجه برسیم.

وی بررسی خروجی مدارس قرآنی و آمار قبولی دانش‌آموزان شهرستان همدان را در کنکور امسال جزو دستور کار جلسه بعدی قرار داد و تأکید کرد: باید ببینیم کار مدارس قرآنی به چه صورت است و نتیجه و خروجی آن در شهرستان تاکنون چه بازتابی داشته و همچنین رتبه‌های قبولی در کنکور را بررسی و با سال قبل مقایسه‌ای داشته باشیم تا وضعیت همدان را در منطقه مشخص کنیم.

قهرمانی‌مطلق در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان بیان کرد: در مجموع 97 درصد دانش‌آموزان شهرستان همدان در مقاطع مختلف ثبت‌نام کردند که 47 درصد آنها به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق پیدا کردند.

وی افزود: در شهرستان همدان پنج مدرسه راهنمایی و 21 مدرسه ابتدایی به صورت چرخشی و بقیه مدارس به صورت شیفت ثابت خواهند بود.

فرماندار همدان در پایان سخنانش گفت: بنا به برخی گزارشات، مدارسی بدون مجوز آموزش و پرورش تبدیل به مدارس هیئت امنایی شدند که باید بررسی شود و در صورت وجود چنین مدارسی به مدارس دولتی و عادی برگردانده شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول