اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معتکفان آخرین لحظات انس با یار را قدر می‌دانند

حضور 285 دانشجو در مراسم اعتکاف

خبرگزاری فارس: آخرین روز اعتکاف و ساعات همنشینی با دلدار و محبوب واقعی در حال سپری شدن است و در کنار 4 هزار معتکف استان اردبیل 285 دانشجو نیز در این مراسم حضوری پرشور دارند.

حضور 285 دانشجو در مراسم اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل عصر امروز در جریان بازدید از دو مسجد معتکفان دانشجو و در جمع اعتکاف‌کنندگان اظهار داشت: 220 نفر از خواهران دانشجو در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی و 65 نفر از دانشجویان و اساتید برادر نیز در مسجد دانشگاه علوم پزشکی استان اعتکاف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی معاضدی تصریح کرد: حضور جوانان به ویژه دانشجویان و اساتید در مراسم اعتکاف امسال با وجود ایام تعطیلات و فرجه امتحانی بسیار گسترده است به طوریکه سعی کردیم در این آیین برنامه‌های متنوعی را نیز تدارک ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های مذهبی متنوع و سخنرانی و محافل ذکر و دعا و حلقه‌های معرفتی سعی کردیم از این فرصت استفاده کنیم تا تعدادی از روحانیان آگاه و بصیر به سؤالات متنوع دانشجویان نیز پاسخگو باشند.

این مسئول اعتکاف را فرصتی مناسب برای خودسازی دانشجویان و معرفت‌افزایی آنها برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان در کنار برنامه‌های متنوع مراسم اعتکاف امسال در آستانه امتحانات پایان ترم از فرصت به دست آمده برای مطالعه دروس خود نیز استفاده کردند.

به گزارش فارس، رئیس نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل اعتکاف را تمرین بندگی و دلدادگی به درگاه ربوبی توصیف کرد و ادامه داد: در حالی دانشجویان در این خلوت و راز و نیاز سر سجده به درگاه الهی فرود می‌آورند که با طهارت روح و جسم خود بهترین و شایسته‌ترین دستاورد نصیب آنها شده است.

اعتکاف به عنوان آیینی به یادگار مانده از پیشینیان در حقیقت دل بریدن از مادیات دنیا و دل سپردن به خالق بی‌همتاست که در این سنت حسنه سه روز بندگان با دوری از ظواهر مادی دنیا با خدای خود راز و نیاز کرده و در خلوت توبه و استغفار می‌کنند.

مراسم اعتکاف امسال در استان اردبیل در 35 مسجد با میزبانی چهار هزار معتکف برگزار شد و دوستداران حریم کبریایی سعی کردند با استغفار و دعا برای فرج امام عصر (عج) و توبه از گناه و معاصی زندگی اجتماعی در خلوت خود با خدایشان راز و نیاز کنند و زمینه بازگشت دوباره را پیدا کنند.

اعتکاف در دین اسلام که به معنای خلوت گزیدن و انزواگیری برای تقرب الهی از زمان پیامبر (ص) مرسوم بوده و در کشورمان ایران نیز از سال‌های دور و به همت میرزا محمدی بروجردی گسترش یافت و بعد از انقلاب اسلامی نیز سنت حسنه اعتکاف در سه روز میانی رجب برگزار شده و به عنوان حرکتی جهادگونه در مبارزه با نفس و هواهای شیطانی مورد توجه جوانان و نوجوانان بوده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول