اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان:

70 محفل معرفتی در اعتکاف رمضان همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با اشاره به پیش‌بینی 70 محفل معرفتی و حضور شخصیت‌های برجسته دینی و حوزوی استان همدان در اعتکاف رمضان از حضور بیش از 100 مبلغ در این ایام در مساجد تعیین شده خبر داد.

70 محفل معرفتی در اعتکاف رمضان همدان برگزار می‌شود

مهدی صلواتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انجام سه دوره اعتکاف در دهه آخر رمضان در همدان، اظهار کرد: از پنج‌شنبه (19 مردادماه) دور اول معتکفین وارد مساجد می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه دوره اعتکاف همدان در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود، عنوان کرد: یک دوره نیز در مسجد جامع جورقان برای خواهران و برادران، دوره آخر در مسجد بنی‌فاطمه شهرک بهشتی و دو دوره نیز در مسجد علی‌آباد همدان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با بیان اینکه هزینه اعتکاف نسبت به ماه رجب در همدان تغییری نکرده، به تخفیف‌هایی برای گروه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بر اساس تخفیف‌های داده شده و حتی رایگان، اگر بخواهیم هزینه را سرشکن کنیم شاید برای هر معتکف نفری 12 هزار تومان هم نشود.

وی با بیان اینکه تعداد معتکفان امسال رجب در استان بیش از 14 هزار و 500 نفر بوده است، گفت: آمار شهر همدان در این زمینه بیش از 7 هزار نفر است.

صلواتیان با بیان اینکه پیش‌بینی ما در اعتکاف رمضان در همدان بین 3 تا 4 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: مکان‌های اعتکاف ما محدود است.

وی با بیان اینکه همدان تنها شهری است که مسجد جامع آن در دهه پایانی رمضان میزبان سه دوره معتکف است، اظهار کرد: اگر چه برخی هزینه‌ها افزایش یافته اما دریافت هزینه نسبت به ماه رجب تغییری نکرده است.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان در ارتباط با دانش‌آموزان معتکف نیز با بیان اینکه تعداد 261 معتکف دانش‌آموز همزمان با مردم وارد مساجد می‌شوند، که برنامه‌های خاص‌تری برای این قشر دیده شده است، تصریح کرد: قسمتی از هزینه تعرفه اعتکاف این قشر توسط سازمان دانش‌آموزی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح اعتکاف دانشجویی در رمضان نبوده است، عنوان کرد: دانشجویان نیز همزمان با مردم در اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند.

صلواتیان برنامه عصری با شهدا، عصری با علما و عصری با خدا را از برنامه‌های نوین طرح اعتکاف مردمی در همدان بیان کرد و گفت: در قسمت خواهران نیز آشنایی با نهج‌البلاغه و کلام امیرالمؤمنین(ع) و برنامه "قرآن بخوانید جایزه بگیرید" پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ورود میهمان ویژه و خاص در مراسم اعتکاف همدان، تصریح کرد: برنامه اعتکاف ماه رمضان به صورت شب زنده‌داری انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان در پایان سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی 70 محفل معرفتی و حضور شخصیت‌های برجسته دینی و حوزوی استان همدان در اعتکاف رمضان از حضور بیش از 100 مبلغ و روحانی در این ایام در مساجد تعیین شده خبر داد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول