اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته دوم مرداد ماه برگزار می‌شود

مراسم اعتکاف با حضور 3 هزار دانش‌آموز شیرازی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: مراسم معنوی اعتکاف رمضان ویژه دانش‌آموزان در شیراز از 14 تا 16 مرداد ماه و در شهرستان‌ها و سایر مناطق این استان در دهه آخر ماه رمضان برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف با حضور 3 هزار دانش‌آموز شیرازی

به گزارش فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، بهروز پرنیان با اعلام این موضوع اظهار داشت: در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در شیراز که از 14 تا 16 مرداد ماه امسال برگزار می‌شود بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع تحصیلی متوسطه شیراز شرکت می‌کنند.

وی افزود: این مراسم معنوی در مسجد جامع شهدا با حضور 2 هزار و 500 دانش‌آموز دختر و در مسجد وکیل با حضور 500 دانش‌آموز پسر برگزار می‌شود.

به گفته پرنیان، در سطح شهرستان‌های این استان این برنامه معنوی در دهه آخر ماه رمضان و از 22 تا 25 مرداد ماه جاری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام به دفاتر سازمان دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مراجعه کنند.

وی هدف از برگزاری این مراسم معنوی را توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با ائمه معصومین، پاسخ‌گویی به سئوالات دینی، تقویت روحیه معنوی، خودباوری و صبر، روحیه خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس ذکر و اضافه کرد: تقویت هویت و باورهای دینی از مهم‌ترین اهداف این مراسم معنوی است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم را طرح مباحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی با حضور دانش‌آموزان و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، خودسازی، ولایت‌مداری، برگزاری جلسات ختم قرآن و محافل انس با قرآن، ارائه الگوهای خودسازی و خودشناسی از دیدگاه بزرگان دانست و افزود: در این مراسم خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان برای دانش‌آموزان نقل می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این مراسم احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان بیان شده و پخش کلیپ‌های معرفتی و بصیرتی به همراه جلسات بحث و گفت‌وگو با اساتید حوزه و دانشگاه و مراسم دعا و مناجات، برگزاری نماز جماعت و مسابقه با موضوع دلنوشته‌ها نیز در این مدت در برنامه گنجانده شده است.

به گزارش فارس، این برنامه در شهر شیراز با همکاری سازمان دانش‌آموزی، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و ستاد بزرگداشت شعائر دینی نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول