اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس:

جامعیت برنامه‌های اعتکاف حرم رضوی الگوی سایر اماکن متبرکه است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی گفت: جامعیت و کیفیت برنامه‌های اعتکاف حرم مطهر رضوی، آن را به الگویی برای برگزاری اعتکاف در سایر اماکن متبرکه تبدیل کرده است.

جامعیت برنامه‌های اعتکاف حرم رضوی الگوی سایر اماکن متبرکه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیداحمد علوی عصر امروز با حضور در جمع معتکفان مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بسترسازی و ایجاد شرایط مناسب برای اعتکاف، امروز در سراسر ایران اسلامی این سنت معنوی و حسنه که تأثیرات بسیار گسترده‌ای در زمینه خودسازی و پرورش روحی و فکری دارد، در حال اجراست.

وی ادامه داد: اسلام بهترین الگوی تربیتی را برای پرورش روح، جسم و مسائل اخلاقی و اجتماعی ارائه داده است که اعتکاف یکی از این سنت‌های معنوی است و آستان‌ قدس رضوی نیز با تأکید تولیت عظمای آستان‌ قدس رضوی مبنی بر ایجاد بهترین و مناسب‌ترین بستر و زمینه برای مراسم معنوی اعتکاف، در جوار بارگاه منور رضوی به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.

اعتکاف 4 هزار نفر در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی

قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی افزود: در همین راستا امسال بیش از 93 هزار نفر متقاضی برای حضور در اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد ثبت‌نام کردند که در نهایت به قید قرعه 4 هزار نفر از سراسر کشور و جهان اسلام توفیق معتکف‌ شدن در این مکان قدسی راه یافتند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه معاونت‌های اماکن متبرکه و امور زائران و تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌ قدس رضوی در مراسم اعتکاف 91 گفت: ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات فرهنگی به معتکفان، برگزاری جلسات سخنرانی با حضور اساتید و اندیشمندان مطرح کشور، جلسات پرسش و پاسخ و حلقه‌های معرفت با بهره‌گیری از اساتید فرزانه حوزه و دانشگاه و هم‌چنین اهدای اقلام فرهنگی با محوریت معارف اسلامی و سیره رضوی، گوشه‌ای از اقداماتی است که برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف آستان قدس رضوی صورت گرفته است.

علوی اظهار کرد: امیدواریم با بیداری اسلامی که امروز در دنیای اسلام فراگیر شده است، همه جوامع مسلمان از استبداد و استکبار نجات یابند و موجبات عزت و افتخار مسلمین بیش از گذشته مهیا شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول