اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش زابل خبر داد

برگزاری نخستین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در زابل

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: نخستین اعتکاف دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه در شهرستان زابل برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن معزی پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف دانش‌آموزی که با حضور دست اندرکاران این برنامه معنوی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در تزکیه انسان، برای نخستین بار مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان و فقط ویژه دانش‌آموزان دختر توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی افزود: شب‌های قدر، شب بهره‌مندی از فیوضات الهی است و هدف ما استفاده حداکثری دانش‌آموزان از برنامه‌های معنوی پیش‌بینی شده است و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که در این برنامه از ثانیه‌های وقت دانش‌آموزان شرکت کننده حداکثر بهره را ببریم.

مدیر آموزش و پرورش زابل ادامه داد: تقویت روحیه معنوی، خودباوری و تهذیب نفس از اهداف مراسم اعتکاف است و

تمامی مراحل اعتکاف دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

معزی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی شهرستان زابل به مدت سه شب از امروز با حضور 120 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرستان زابل واقع در بلوار کارگر این شهرستان برگزار خواهد شد.

* آغاز مراسم اعتکاف با حضور 450 دانش‌آموز استان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور در جمع دانش‌آموزان اعتکاف کننده گفت: امسال 450 نفر از دانش‌آموزان استان با اعتکاف در مساجد به مدت سه روز به تزکیه نفس می‌پردازند.

غلامرضا محمدقاسمی افزود: هدف از این مراسم تقویت روح معنوی، خودسازی و تهذیب نفس و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اعتکاف است.

وی بیان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ ناب اسلام در بین جوانان و نوجوانان از وظایف خطیر ما در حوزه پرورشی و سازمان دانش‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اعتکاف کنندگان خواست تا کمال استفاده و بهره را از این شب‌های معنوی در راستای خودسازی و تهذیب نفس ببرند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول