اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اعتکاف در جذب جوانان به معرفت‌افزایی شورآفرین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری اعتکاف در مساجد بهترین محک شور و شوق جوانان در علاقمندی به مساجد است.

اعتکاف در جذب جوانان به معرفت‌افزایی شورآفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم قدردانی از برگزار‌کنندگان اعتکاف در اردبیل با یادآوری اینکه برنامه‌ اعتکاف امسال به عنوان یک فرصت مناسب برای راز و نیاز با معبود با استقبال مناسب جوانان روبرو شد، اظهار داشت:‌ هر چند ما معتقدیم که موسم اعتکاف دهه آخر رمضان است اما در ایام رجب مراسم اعتکاف با حضور بیش از 4 هزار معتکف برگزار شد به طوری که در یک حرکت هماهنگ دستگاه‌های متولی دست به دست هم دادند تا این برنامه با ظرفیت گسترده با شایستگی و آبرومندی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: تدارک برنامه‌های مختلف برای 6 تا 7 هزار معتکف در استان در سال‌های مختلف و همچنین تامین شش وعده غذا برای آنها به همراه برنامه مداحی، سخنرانی و حضور کارشناسان مذهبی در مساجد کار گسترده و پر‌حجمی است اما با عنایت خداوند و همراهی خود معتکفین این برنامه با کمترین چالش و تنگنا برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با گلایه از آموزش و پرورش در پیش‌بینی امتحان برای روز 15 ماه رجب مصادف با 17 خردادماه برای دانش‌آموزان معتکف یادآور شد: این تداخل سبب شد تا برخی نارضایتی‌ها را از سوی دانش‌آموزان معتکف شاهد باشیم اما به همت خیرین و تامین بخشی از هزینه‌های معتکفین برنامه اعتکاف امسال در 35 مسجد استان، 10 مسجد در شهر اردبیل و 25 مسجد در سایر شهرها برگزار شد.

ستوده گفت: 100 میلیون تومان هزینه اعتکاف امسال را اغلب خیرین و خود معتکفین پرداخت کردند و حضور 85 درصدی جوانان در این برنامه یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: به یقین نماد هر شهر مسجد و مکان مذهبی است و از زمان رسول‌الله تاکنون مساجد و ساخت این مکان‌ها مطابق با معماری اسلامی از لحاظ کمی و کیفی و برنامه‌های تدارک دیده شده در آن مورد اقبال و توجه بوده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول