اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

اجرای طرح ختم و تلاوت قرآن کریم در 6.5 دقیقه/ برگرداندن آیات قرآن به زبان انگلیسی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال دانش آموزان 32 مدرسه استان مازندران طرح ختم و تلاوت قرآن در 6.5 دقیقه را در برنامه کاری روزانه خود دارند.

اجرای طرح ختم و تلاوت قرآن کریم در 6.5 دقیقه/ برگرداندن آیات قرآن به زبان انگلیسی

 

حسین کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از اجرای طرح تلاوت و ختم قرآن کریم در شش و نیم دقیقه در 32 شهرستان استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: طرح تلاوت و ختم قرآن کریم در 32 مدرسه استان برگزار می‌شود و این طرح معنوی همزمان با نواخته شدن طرح مهر در مدارس مازندران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 100 نفر از دانش آموزان در چهار مرحله نحوه اجرای تلاوت و ختم قرآن کریم، حفظ تخصصی، برگرداندن آیات نورانی قرآن به زبان انگلیسی و تجزیه و ترکیب آیات قرآن به طور همزمان در 6.5 دقیقه انجام می‌شود، ادامه داد: اجرای تلاوت و ختم قرآن بر اساس ابلاغ اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت و براساس ابتکار عمل استان‌ها این طرح در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌شود.

کمالی اضافه کرد: اجرای طرح ابتکاری تلاوت و ختم قرآن کریم برای نخستین بار در شهرستان جویبار با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران انجام شد که حدود 30 مدرسه شهرستان جویبار در اجرای این طرح نسبت به مدارس استان پیشگام هستند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این طرح در سطح کشور فراگیر شود، بیان داشت: برای اجرای این طرح نیازمند 300 برگ مجزا از آیات قرآنی به صورت لمینت شده است که اعتبار تعلق گرفته برای این تعداد صفحات قرآنی نیازمند اعتبار 200 هزار تومانی هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای اجرای طرح تلاوت و ختم قرآن در 6.5 دقیقه برای ما سخت است، اظهار داشت: اگر مشکل اعتباری نداشته باشیم اجرای طرح تلاوت و ختم قرآن در همه مدارس استان فراگیر می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح ختم و تلاوت قرآن کریم در 6.5 دقیقه در همه مساجد و نهادها قابل اجرا است.

کمالی هدف از اجرای این طرح را خارج شدن از روش سنتی که حمل کتاب قرآن کریم توسط دانش‌آموز به مدرسه بود دانست و بیان داشت: اجری این طرح در مدرسه وقتی را از ساعات درسی و یا صبحگاه دانش‌آموزی نمی‌گیرد بلکه دارای بهره معنوی و ثواب ویژه‌ای است.

وی اجرای طرح ختم و تلاوت قرآن را به صورت دانش‌آموز محوری عنوان کرد و بیان داشت: روزانه در حین اجرای برنامه تلاوت و ختم قرآن مسابقه‌ای در همین راستا انجام می‌شود که در بین دانش‌آموزان پویایی معنویی ایجاد می‌کند.

کمالی اجرای مرحله دوم طرح را شامل دانش‌آموزانی دانست و گفت: دانش‌آموزانی که تمایل دارند بعد از گذراندن طرح نخست که  تلاوت و ختم قرآن است در کلاسی به نامه دارالتحفیظ در 6.5 دقیقه روزانه به حفظ قرآن اقدام می‌کنند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران مرحله سوم اجرای طرح قرآنی در 6.5 دقیقه را برگرداندن آیات نورانی قرآنی به زبان انگلیسی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مرحله چهارم طرح قرآنی در کوتاه‌ترین زمان، تجزیه و ترکیب است که علاقمندان بعد از گذراندن طرح‌های قبلی می‌توانند در این بخش‌ها فعالیت کنند.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی در مدارس را آشنایی دانش‌آموزان با علوم قرآنی عنوان کرد و گفت: این طرح در 30 مدرسه جویبار در حال اجرا است.

کمالی اجرای طرح ختم قرآن توسط دانش‌آموزان در6.5 دقیقه را کاری از سوی کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش مازندران دانست و اذعان داشت: اجرا و پیگیری دقیق طرح از سوی اداره کل آموزش و پرورش در مدارس استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی10/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول