اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

آموزش قرآن ویژه کارکنان در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با ابلاغ سراسری قرار است آموزش قرآن ویژه کارکنان در رشته مفاهیم و قرائت برگزار شده و کارکنان دولت از این آموزش‌ها استفاده کنند.

آموزش قرآن ویژه کارکنان در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر عصر امروز در نشست طرح‌های توسعه قرآن در اردبیل اظهار داشت: تبلیغات اسلامی و دارالقرآن وابسته به این سازمان در بهار قرآن برنامه‌‌های مختلفی را نظیر روخوانی، روان‌خوانی و بحث مفاهیم آغاز کرده است تا منطبق بر منویات مقام معظم رهبری و رویکرد جدی توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی بتوانیم اهداف تربیت قرآنی را محقق سازیم.

وی تصریح کرد: در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان این کلاس‌ها با حضور پرشور جوانان و نوجوانان شروع شده و ما تا پایان این ماه در تلاش هستیم این محافل برقرار شده و علاقمندان بتوانند از این فضای معنوی بهره بگیرند.

صابر موضوع تخصصی حفظ قرآن کریم و همراهی و همسویی با آموزش و پرورش را در تربیت دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما بحث تخصصی بهره‌گیری از مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم را نیز پیگیری می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و غیردولتی سعی می‌کنیم این حرکت در سرلوحه کارها و هدف‌گذاری‌ها قرار بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: ما هم اکنون در تمام شهرستان‌ها، شهرها و حتی روستاها بحث همخوانی قرآن کریم را در دست اقدام داریم و در کنار آن سعی می‌کنیم با تداوم جزء خوانی علاقمندان به کسب فضیلت از دامن قرآن را از این فرصت بهره‌مند سازیم.

وی برپایی 25 برنامه انس با قرآن در 22 روز گذشته از ماه رمضان خبر داد و بیان کرد: در روزهای آینده نیز شاهد حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی در اردبیل می‌باشیم تا برنامه‌های ارزشمند همخوانی و تقلید از قاریان مصری مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.

به گزارش فارس، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر کارکنان دولت که حضور آنها در دوره‌های آموزشی قرآن کریم هم در بحث قرائت و هم مفاهیم جدی و ضروری به نظر می‌رسد از توانمندی و ظرفیت دانشگاه‌ها نیز در این باب استفاده می‌کنیم تا بتوانیم حرکت‌ها و توانمندی‌ها را در این حوزه متشکل و منسجم سازیم.

صابر همچنین سیاست مسجد‌محوری را در آموزش قرآن کریم خاطرنشان کرد و یادآور شد: اگر این اتفاق به شایستگی رخ بدهد با کمترین آسیب بیشترین نتیجه را از فعالیت‌ها و اقدامات مثبت شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول