اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

تحقیقات قرآنی بسیاری از فقها در شب قدر به پایان رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: برخی از عالمان برجسته تحقیقات فقهی خود در یک کار بسیار عظیم را در شب‌های قدر به پایان رساندند.

تحقیقات قرآنی بسیاری از فقها در شب قدر به پایان رسیده است

حجت‌السلام سید حسین بهشتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در شب‌های قدر هر عبادتی می‌تواند ادراک‌ کننده انسان باشد از جمله نماز، تلاوت قرآن، خدمت به جامعه، کمک به ضعفا و فقرا و مذاکرات علمی.

وی با اشاره به اینکه شب قدر به اندازه هزار ماه عبادت است، تصریح کرد: به عبارتی هزار ماه عبادت به اندازه 83 سال می‌شود و بهترین شب سال به حساب می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شب قدر مشخص نیست کدامیک از سه شب است، تاکید کرد: از کنار هم گذاشتن دو آیه از سوره‌های بقره و قدر بدون شک شب قدر در ماه رمضان است.

وی ادامه داد: کمترین احتمال وجود شب قدر در شب 19 ماه رمضان است و بیشترین احتمال در شب 23 که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: در شب قدر از خداوند نعمت عافیت درخواست کنید یعنی سلامتی که تنها مربوط به جسم نیست.

وی افزود: این سلامتی علاوه بر سلامتی جسم به فکر، اخلاق، دین و تمام جهات یک انسان الهی نیز مربوط می‌شود.

بهشتی‌نژاد با اشاره به موردی که به جامعه عافیت می‌دهد، تصریح کرد: عاملی که منجر به پوشاندن لباس عافیت بر جامعه می‌شود، اجرای عدالت است که امام علی (ع) به آن نیز اشاره داشته است.

وی ادامه داد: خود استغفار در شب‌های قدر منجر به افزایش رحمت می‌شود و در این شب‌ها که درهای رحمت و برکت باز است با مراجعه به مخزن پربار صحیفه سجادیه و دعای ابوحمزه ثمالی می‌توان حداکثر استفاده از آنها را برد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول