اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شب قدر شب یک‌نوایی قرآن و عترت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: شب قدر شب پیوستگی و یک‌نوایی قرآن و عترت است، چرا که وصف ارزش‌های قرآن و عترت جدا ناپذیر بوده و همیشه در صف واحد قرار دارد.

شب قدر شب یک‌نوایی قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسن عاملی در مراسم شب قدر و در جمع مومنان شب زنده‌دار اردبیلی اظهار داشت: شب قدر شب پیوستگی و یک‌نوایی قرآن و عترت است چرا که وصف ارزش‌های قرآن و عترت جدا ناپذیر بوده و همیشه در صف واحد قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در شب قدر ولایت تشریع شده است، افزود: شب قدر و سوره نازل شده در این زمینه دلیل روشن و با عظمتی از حقانیت ولایت است که به خوبی ظهور و بروز پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه در شب قدر مقدرات انسان و جامعه بشری تا قیامت رقم می‌خورد، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام خطاب به علی (ع) اعلام کرده به برکت چنین شبی از نسل تو امامان معصوم متولد شده و به بقای ولایت و رهبری جامعه کمک می‌کنند.

عاملی با بیان اینکه آیه "انا انزلنا" دلیل روشنی بر ولایت و اهتمام امت به پیوند و مدار بودن این مسئله ارزشی است، گفت: شیعیان و موالیان امام علی (ع) باید بدانند که در شب قدر ملائک الهی حول محور امامت و ولایت جمع شده و تقدیر بشریت را رقم می‌زنند.

امام جمعه اردبیل به زیبایی‌های فطری بشر در دور شدن از آلودگی‌ها و نزدیک شدن به پاکی و طهارت اشاره کرد و ابراز داشت: تمام انسان‌ها به دلیل آنکه از زیبایی ذاتی فطری برخوردار هستند از تجاوز، کشتار، خونریزی، بی‌حیایی، شکستن مرز‌ها و... نفرت داشته و دوست ندارند در چنین جامعه‌ای حقوق و کرامت انسان‌ها شکسته شود.

این مسئول ادامه داد: تنها با ظهور ذخیره الهی است که بساط این همه ظلم و فسق و فجور برچیده شده و دنیا به جای آنکه عرصه ستیز و مقابله باشد به دانشگاه صلح و دوستی تبدیل شده و آرزوی بشر در شکل‌گیری حکومت واحد جهانی تحقق می‌یابد و تمام مرزهای نژادی، اعتقادی، زبانی و جغرافیایی نیز برچیده می‌شود.

عاملی ادعای نظام استکباری را در رسیدن به مدینه فاضله برای ایجاد دموکراسی حقیقی، دروغین و بی‌ثمر توصیف کرد و افزود: محققان غربی خودشان اعتراف دارند که امریکا و سردمداران شیطانی روزگار ما لیاقت برپایی مدینه فاضله را ندارند و گاه این موضوع را دروغی بزرگ، انحرافی حقیقی و باور اساطیری می‌نامند.

نماینده مردم استان اردبیل  در مجلس خبرگان بیان داشت: تمام نیازها و آروزهای بشری که قالب تکوینی یافته رسیدن به نقطه سعادتی است که شورای امنیت و سازمان ملل باید افتخار خود را حمایت از پا برهنگان و محکوم کردن قلدران جهان بداند در حالی که از رفتار و منش آنها رگبار تناقض می‌بارد.

وی با نام بردن از هفت آرزوی جامعه بشری در عصر ظهور ابراز داشت: یکی از این آرزوها که عطش واقعی بشریت است برچیده شدن بساط ظلم و تبعیض از روی زمین و برقراری عدالت به عنوان یک مطالعه و خواسته عمومی است که تحقق آن کار بسیار سنگین و دامنه‌دار است.

این مسئول گفت: به یقین در عرصه جهانی و مدیریت بین‌المللی برچیده شدن بساط حق ویژه، ظلم و تعدی، بیان منطق باطل در برابر حق، زورگویی و خون‌ ریزی‌های زجر‌آور تنها در حکومت واحد جهانی امام عصر تحقق می‌یابد و بشریت مزه شیرین عدالت و حق گویی را خواهد چشید.

عاملی آرزوی دیگر بشریت را تقسیم و توزیع عادلانه ثروت و برچیده شدن سفره تمکن و تمول پنهانی و بسیاری از زر و زور و تزویرهای ظاهری و باطنی توصیف کرد و افزود: در عصر ظهور ماهیت گروه‌های مافیایی و مدیریت‌های ناشایسته و نقد زدن‌‌های پنهانی به بیت‌المال برچیده شده و به جای آن مدیریت شایسته و بر مبنای ویژگی انسانی و اسلامی حاکم می‌شود.

امام جمعه اردبیل آرزوی سوم بشریت را آشکار شدن دستهای پنهان در خیانت به جامعه انسانی توصیف کرد و ادامه داد: دوران ظهور دوران احیای کرامت شکسته شده بشریت و انتقام از ظالمان است که برخلاف تصورها نباید احساس کنیم این انتقام یک انتقام شخصی خواهد بود بلکه این انتقام از سر عدل و عدالت بوده و ظالمان روزگار به سزای اعمالشان می‌رسند.

وی گفت: اگر مقرر است انتقام خون حسین (ع) به دست فرزند برومندش امام عصر (عج) گرفته شود انتقام گرفتن برای برگرداندن غضب الهی از امت مرحومه است که انتظار می‌رود چنین آمال و آرزوهایی نیز لباس حقیقت به خود بگیرد.

عاملی یکی از شایسته‌ترین آرزوی بشر در عصر ظهور را ایجاد فضای سالم تربیتی توصیف کرد و گفت: بزرگ‌تر از این فضیلیت آرزویی برای بشریت نیست که که نازل‌ترین ذائقه‌های بشری تبدیل به عقلانیت و دور اندیشی شود تا بشر بتواند در محوریت عقل، معرف و تربیت صحیح جامعه آرمانی را زمینه ساز شود.

این مسئول دیگر آرزوی بشریت را پایان تمام جنگ‌ها و خون‌ریزی‌ها توصیف کرد و متذکر شد: در حکومت برپایه عدل و داد امام عصر (عج) فقر ریشه کن شده و هیچ فرد مستأصل و غصه‌دار وجود نخواهد داشت و جامعه به چنان استغنایی می‌رسد که در کنار حفظ و رعایت معالم دینی و الهی حیا و شرف و عزت و کرامت نیز برقرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که جمع زیادی از انسان‌های خدا جو در مصلی اردبیل و خیابان‌ها و مساجد اطراف آن وجود داشتند ضمن قرائت قرآن و ادعیه مختلف، حاضران برای آمرزش گناهان خود به راز و نیاز با معبود خویش پرداخته و از خداوند متعال برای پیروزی امت اسلامی آرزو توفیق و سعادت کردند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول