اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت والیبال خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با فارس:

هیچ اختلافی بین فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت والیبال خراسان‌رضوی گفت: هیچ اختلافی بین فدراسیون والیبال و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی وجود ندارد و منتظر هستیم تا بعد از بازی‌های المپیک مجمع انتخابات رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی برگزار شود.

هیچ اختلافی بین فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی وجود ندارد

جواد فخار در گفت‌وگو در با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به شایعاتی مبنی بر اختلاف فدراسیون والیبال و اداره‌کل ورزش و جوانان بر سر کاندیداهای ریاست هیئت والیبال اظهار کرد: هر دو به دنبال این هستند که نیرویی انتخاب شود که بتواند به والیبال کمک کند ولی من چیزی در خصوص اختلاف آنها نشنیده‌ام و مشکلی هم وجود ندارد و تنها برخی به دنبال دامن زدن به این شایعات و حواشی هستند.

وی افزود: حکم سرپرستی من را هاشمی‌جواهری زده است و به دلیل رفت و آمدم به اداره‌کل ورزش و جوانان، طبیعتاً ارتباطم با مدیرکل بیشتر است اما در عین حال جبار قوچان‌نژاد، دیگر کاندیدای ریاست‌ هیئت والیبال کارمند اداره‌کل ورزش است و به نظر نمی‌رسد فدراسیون و یا اداره‌کل بخواهند در انتخابات دخالت کنند.

طبق قانون مدت مجاز سرپرستی‌ام تمام شده است

سرپرست هیئت والیبال استان خراسان‌رضوی گفت: عدم برگزاری انتخابات هیئت اجازه برنامه‌ریزی درست به ما نمی‌دهد، از دی‌ماه سال گذشته به عنوان سرپرست هیئت انتخاب شدم و پس از یک ماه برای برگزاری مجمع و انتخابات رئیس هیئت اعلام آمادگی کردم اما هنوز زمان برگزاری مجمع مشخص نشده است که این کار نیاز به هماهنگی فدراسیون والیبال و اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی دارد.

وی افزود: براساس قانون مدت مجاز سرپرستی‌ام تمام شده است و عملاً هیچ کاری نمی‌توانم انجام بدهم و حتی نمی‌توانم دبیر و هیئت رئیسه هیئت را مشخص کنم زیرا با انتخاب آنها شائبه‌هایی مبنی بر دخالت و اثرگذاری در انتخابات رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در این مدت نتوانسته‌ام روسای هیئت‌های شهرستان‌ها را انتخاب کنم و این مسئله به ضرر والیبال استان است و امیدوارم پس از ماه رمضان مجمع هیئت برگزار شود.

فخار با اشاره به شایعاتی که درباره رقابتش با جبار قوچان‌نژاد برای ریاست هیئت والیبال عنوان می‌شود، تاکید کرد: مشکل بسیاری از هیئت‌ها این است که ما تصور می‌کنیم هیئت ارث پدر ماست، در حالی که این طور نیست، من بارها گفته‌ام که علاقه‌ای به ریاست ندارم و اگر کسی بیاید که بتواند به والیبال کمک کند، کنار خواهم رفت و رقابتی هم بر سر ریاست هیئت وجود ندارد.

تیم مدیریت پسماند شهرداری مشهد نماینده استان در لیگ دسته اول کشور

فخار درباره برنامه‌های هیئت والبیال از ابتدای سال جاری گفت: لیگ استان با حضور 13 تیم برگزار شد که تیم مدیریت پسماند مشهد به مقام قهرمانی رسید و به عنوان نماینده استان در لیگ دسته اول والیبال کشور حضور پیدا خواهد کرد.

وی افزود: این تیم با ترکیبی 100 درصد بومی در مسابقات شرکت خواهد کرد و مدیران مدیرت پسماند شهرداری مشهد هم آمادگی خود برای تقویت تیم را اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از چند سال یک دوره کلاس داوری ارتقا به درجه ملی در مشهد برگزار شد و 25 داور مشهدی حائز رتبه ملی شدند.

فخار با اشاره به برنامه‌هایش برای آموزش مربیان و داوران والیبال استان تاکید کرد: امسال را به عنوان سال برگزاری دوره‌های آموزشی نام‌گذاری کرده‌ایم، درجه 3 مربیگری بانوان در مشهد و یک کلاس مربیگری درجه 3 آقایان نیز در کاشمر برگزار کردیم و برگزاری چند کلاس داوری و مربیگری دیگر در استان برای بانوان و آقایان نیز در دستور کار ماست.

قصد راه‌اندازی مجدد پایگاه استعدادیابی والیبال را داریم

سرپرست هیئت والیبال استان خراسان‌رضوی در پاسخ به سئوالی درباره تعطیلی پایگاه استعدادیابی والیبال مشهد خاطرنشان کرد: این پایگاه دو سال است که تعطیل شده است اما در تلاشیم تا دوباره راه‌اندازی شود که برای این کار نیاز به فراهم کردن مقدماتی داریم.

وی افزود: اکنون 150 دختر و پسر در قالب کلاس‌های اوقات فراغت در حال آموزش هستند و نفرات مستعد آنها پس از پایان دوره به هیئت والیبال معرفی خواهند شد تا در طول سال بتوانیم به آنها آموزش بدهیم.

خانه والیبال مهران بازسازی می‌شود

فخار هم‌چنین در پاسخ به سئوالی دیگر درباره وضعیت خانه والیبال مهران مشهد گفت: با کمک مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد در حال تهیه طرح بازسازی این سالن هستیم.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات سالن مهران مشهد، مشکل برق این سالن است و پس از بازسازی نور و سیستم روشنایی و سپس سقف سالن، به سراغ بازسازی جایگاه آن و هم‌چنین نصب صندلی خواهیم رفت.

رئیس هیئت والیبال استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه پس از بازسازی هم سالن مهران توانایی میزبانی مسابقات بزرگ والیبال را ندارد، خاطرنشان کرد: با قراردادی که اداره‌کل ورزش و جوانان استان با یک شرکت فرانسوی منعقد کرده است، به زودی یکی از بهترین انواع کفپوش‌های سالن در دنیا در سالن شهید بهشتی مشهد نصب می‌شود که با این اتفاق می‌توانیم در این سالن میزبان رقابت‌های بزرگ بین‌المللی در مشهد باشیم.

وی ادامه داد: آخرین کمکی که اداره‌کل ورزش و جوانان به هیئت والیبال کرد تنها 7 میلیون تومان بود و این‌طور نیست که بین هیئت والبیال با سایر هیئت‌ها فرق بگذارند و حتی خیلی مواقع من به دنبال سوءاستفاده از رفاقتم با هاشمی‌جواهری برای امتیاز گرفتن برای والبیال استان بوده‌ام که او مخالفت کرده است.

روسای هیئت‌های ورزشی بهتر است از سوی مدیرکل استان انتخاب شوند

سرپرست هیئت والیبال استان خراسان‌رضوی در خصوص انتقادهای مدیرکل ورزش و جوانان استان به برگزاری انتخابات برای انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: 3 سال است که می‌گویم این روش اشتباه است و منطقی نیست، معمولاً وقتی انتخابی می‌خواهد انجام شود، افراد برای رای آوردن از روابط خود استفاده می‌کنند و تقریبا در 90 درصد مجمع‌هایی که برگزار می‌شود رئیس از قبل مشخص شده است.

وی افزود: اگر هماهنگی میان رئیس هیئت و مدیرکل ورزش نباشد، هیئت نمی‌تواند رشد کند، پس بهتر است که اختیار انتخاب رئیس هیئت را به مدیرکل‌های ورزش و جوانان بدهیم تا بتوانند با شناختی که از افراد دارند، مناسب‌ترین فرد را انتخاب کنند.

هنوز در کشتی هم‌دلی وجود ندارد

رئیس سابق هیئت کشتی استان خراسان‌رضوی درباره مشکلات این رشته تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل کشتی استان این است که اهالی کشتی با هم هم‌دل نیستند و همکاری نمی‌کنند، رفاقت و صمیمیت واقعی در میان کشتی‌گیران از بین رفته است، پیشکسوتان جوانان را قبول ندارند و جوانان هم احترام پیشکسوتان را نگه نمی‌دارند.

وی افزود: افراد صاحب نظر و صاحب کسوت در کشتی زیادند و نمی‌شود همه آنها را به کار گرفت، به همین دلیل ساز مخالف در این رشته زیاد زده می‌شود و این مشکلات تاثیری منفی روی کشتی‌گیران می‌گذارد و قربانی اصلی این مشکلات هم کشتی‌گیران هستند.

ورزش ما برنامه‌مدار نیست

سرپرست هیئت والیبال استان خراسان‌رضوی در پاسخ به سئوالی دیگر درباره برنامه‌هایش برای مدیریت هیئت والیبال تاکید کرد: ورزش ما برنامه‌مدار نیست و برنامه جایی در ورزش ما ندارد، به جرأت می‌گویم که اگر از فدراسیون‌ها هم بپرسید هیچ کدام هیچ چشم‌اندازی برای 4 سال آینده خود ندارند.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌ها نیاز به یک سری زیرساخت‌ها و امکانات داریم که فعلاً مقدور ‌نیستند، به همین دلیل سعی می‌کنیم منطبق بر تقویم فدراسیون کارهای هیئت را پیش ببریم.

وی ادامه داد: اولویت اصلی من آموزش خواهد بود و سپس توجه ویژه به شهرستان‌ها که تا به حال مغفول مانده بودند.

فخار درباره وضعیت تیم والیبال بانوان استان در لیگ برتر تصریح کرد: این تیم مشکل اسپانسر دارد که به دنبال حل آن هستیم و اگر نتواند اسپانسر پیدا کند نمی‌تواند در لیگ برتر بانوان شرکت کند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول