اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز در ساری

نخستین کانون قرآن ورزش کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین کانون قرآن ورزش کشور در شهرستان ساری افتتاح شد.

نخستین کانون قرآن ورزش کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همزمان با فرارسیدن شب قدر و ماه نزول قرآن، نخستین کانون قرآنی کشور در اداره کل ورزش و جوانان مازندران در ساری با حضور مسئولان سیاسی و ورزشی استان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح کانون قرآنی ورزش در ساری، علیرضا جانبازی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: از این که در ماه رحمت و الهی شاهد افتتاح کانون قرآن برای ورزشکاران مازنی هستیم بسیار خوشحال و خرسندم.

وی بیان داشت: فضای معنوی قرآن باید در بین تمامی ورزشکاران زن و مرد ترویج و گسترش یابد تا ورزشکاران با توسل به قرآن در میدان مبارزه حاضر شوند.

جانبازی افزود: تمامی ادارات دولتی و خصوصی باید در زمینه قرآنی فعال و همکاری لازم داشته باشند تا با افتتاح کانون قرآنی در ادارات موردنظر شاهد ترویج بیشتر قرآنی در بین کارکنان باشیم.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز گفت: امروز ورزش جنبه سیاسی پیدا کرده و کشورهای مختلف اهمیت خاصی به مقوله ورزش قائلند.

* موسسه کانون قرآنی فتوت نخستین کانون ورزش

نصرالله پریچهره از موفقیت ورزشکاران مازندرانی در المپیک 2012 لندن خبر داد و تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و در شب عزیز و گرامی‌ قدر ضمن احترام به شب عزیز ورزشکاران مازندرانی  با کسب مدال المپیک دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کردند.

وی بیان داشت: موسسه کانون قرآنی فتوت به عنوان نخستین کانون ورزش کشور است که به در دستگاه ورزش و جوانان مازندران در ساری به بهره‌برداری رسید.

پریچهره هدف از افتتاح کانون قرآن را ترویج و گسترش کتاب الهی در بین ورزشکاران به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: ورزشکاران با کسب عنوان‌های مختلف قهرمانی نباید از خدای خود غافل شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یادآور شد: ورزشکاران مازندرانی در میدان‌های مختلف ورزشی بین‌المللی با توکل به خدا و ائمه اطهار مدد و یاری می‌جویند که با توسل به ائمه اطهار قدرت و انرژی ویژه با آنان ترزیق می‌شود.

*مازندرانی‌ها در المپیک هنوز شانس مدال دارند

وی از کسب دو مدال طلا توسط ملی‌پوشان مازندرانی در مسابقات المپیک 2012 لندن خبر داد و اظهار داشت: سلیمی و رضایی دو پهلوان تاریخ‌ساز ایران با علی‌گویان و با توسل به قرآن و ائمه اطهار جهانیان را در میدان ورزشی به وحشت انداختند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یادآور شد: در بازی‌های المپیک هنوز ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های کشتی آزاد و تکواندو شانس مدال دارند که با توکل به خدا کسب مدال ورزشکاران دور از دسترس نیست.

پریچهره گفت: در ماه رمضان و ماه علی (ع) ورزشکاران ما باید درس عبرت و جوانمردی از مولا علی (ع) بیاموزند.

* محفل انس با قرآن کاری نو در دستگاه ورزش

در ادامه حجت‌الاسلام سهرابی مدیرکل اوقاف و خیریه مازندران نیز افتتاح کانون قرآن را به جامعه ورزش استان تبریک گفت و افزود: ورزشکاران ایرانی به ویژه مازندرانی‌ها نباید خدا و ائمه اطهار را در مبارزه با حریفان فراموش کنند.

وی تصریح کرد: محفل انس با قرآن کاری نو در دستگاه ورزش است که مربیان، داوران و ورزشکاران رشته‌های مختلف می‌توانند بهره‌برداری خوبی از کتاب مقدس خدا قرآن کریم داشته باشند.

* راه‌اندازی بانک اطلاعات حافظان قرآن در ورزش کشور

همچنین معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز از راه‌اندازی بانک اطلاعات حافظان قرآن در ورزش کشور خبر داد و افزود: خدمت به قرآن و عترت خدمت به خداوند باری تعالی است.

روح الله معافی گفت: ورزشکاران ما با توسل به قرآن کریم  باید پیام‌رسان مردم ایران به جهانیان باشند تا کتاب مقدس خدا به تمام دنیا گسترش و ترویج یابد.

* برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر

وی بیان داشت: ورزشکاران ما با یادکردن نام خدا و ائمه اطهار(ع) در میدان ورزشی قدرت خود را دوچندان و ترس و وحشت در حریفان خارجی وارد می‌کنند.

معافی بهترین راه  و هم‌صحبت شدن با خدای خود را قرائت قرآن کریم عنوان کرد و افزود: با افتتاح کانون قرآن در ورزش استان ورزشکاران ما ضمن پهلوانی و قهرمانی حافظ قرآن هم خواهند شد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر و بین‌المللی کشور در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه همزمان با شب قدر شب 23 رمضان محفل انس با قرآن در مسجد حضرت فاطمه زهرا ساری برگزار می‌شود.

* حافظ کل قرآن کریم مسئول کانون قرآن ورزش مازندران شد

وی خاطرنشان کرد: فریاد و صداکردن نام خدا و ائمه اطهار توسط ورزشکاران ایرانی در کشور بیگانه آنقدر اهمیت و باارزش است که حضرت آیت‌الله جوادی آملی در سخنرانی خود اذعان داشتند ورزشکاری که در کشور بیگانه نام خدا و مولاعلی (ع) را صدا و از ائمه اطهار رخصت می‌گیرد از 100 سخنرانی‌ام بهتر و بااهمیت‌تر است. 

به گزارش فارس، در پایان مراسم افتتاح کانون قرآن فتوت سیده کلثوم حسینی از حافظان کل قرآن کریم که خود از مربیان برتر تکواندو استان است به عنوان مسئول کانون قرآن ورزش مازندران منصوب شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول