اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

نگه‌داری 181 کودک یتیم در 13 خانه شبانه‌روزی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از نگه‌داری 181 کودک یتیم در 13 خانه‌شبانه‌روزی زیرپوشش بهزیستی استان خبر داد.

نگه‌داری 181 کودک یتیم در 13 خانه شبانه‌روزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نگه‌داری ایتام در خانه‌های شبانه‌روزی بهزیستی استان، یتیم‌نوازی را از خصیصه‌های مهم حضرت علی (ع) نامید و اظهار کرد: در 13 خانه شبانه‌روزی بهزیستی گیلان تعداد 181 کودک فاقد والدین حضور دارند که با نظارت این سازمان توسط خیران اداره می‌شوند.

وی، با بیان اینکه 436 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست دیگر زیر نظر بهزیستی استان در نزد اقوام و بستگان خود نگه‌داری می‌شوند، افزود: توسط بهزیستی به صورت هر ماه کمک هزینه کودکان به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته این مسئول، سال گذشته 810 نفر از زنان و دختران آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب استان ساماندهی شدند و تعداد دو هزار و 757 پرونده طلاق به سازش منجر شد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی 100 نوع فعالیت به مردم ارائه می‌دهد، ابراز کرد: این سازمان وظایفی دارد که مخاطبان آن مردم هستند.

کوچکی‌نژاد جذب مشارکت‌های مردمی را موجب ارائه بهتر خدمات بهزیستی به مردم و نیازمندان دانست و تصریح کرد: ایتام بهزیستی توسط خیران اداره می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مرکز سالمندان استان با کمک افراد خیر اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته خیران 7 میلیارد تومان به مراکز خدمات‌دهی بهزیستی استان کمک کردند.

مدیر کل بهزیستی گیلان از ساماندهی 71 کودک خیابانی خبر داد و یادآور شد: مشکلات این کودکان را بررسی کرده و خانواده‌های آنها را پیدا کردیم.

وی، با اشاره به حمایت بهزیستی از معلولان زیرپوشش این نهاد اذعان کرد: 33 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان هستند که به 7 هزار و 200 نفر از آنها هر ماه مستمری پرداخت می‌شود.

کوچکی‌نژاد ماه مبارک رمضان را فرصتی برای حضور مسئولان و مدیران بر سفره نیازمندان دانست و متذکر شد: در این ماه به همراه تعدادی از مسئولان در منازل مددجویانی که نیازمندی زیادی دارند حضور می‌یابیم و مشکلات آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه در سازمان بهزیستی هیچ چیز پنهانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وجود انسان‌های خیر و حضور آنها در مراکز خدمات‌دهی بهزیستی استان خیر و برکت می‌آورد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول