اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل:

مصرف سرانه مواد لبنی در اردبیل 118 کیلوگرم است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف شیر و مواد لبنی در استان اردبیل 118 کیلوگرم است در حالی که این سرانه در کشور 120 کیلوگرم و استاندارد آن نیز 450 کیلوگرم است.

مصرف سرانه مواد لبنی در اردبیل 118 کیلوگرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا توانا ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، تولید شیر در دنیا 700 میلیون تن است که امریکا با 85 میلیون تن مقام اول و هندوستان و اتحادیه اروپا در رده‌های دوم تا سوم قرار دارند.

وی با یادآوری اینکه کشورمان با تولید 9 تا 10 میلیون تن شیر 1.3 درصد تولید شیر خام دنیا را عهده‌دار است، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز بالغ بر 435 هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که 4.5 درصد شیر خام کشور را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل یادآور شد:‌ مصرف سرانه شیر به شکل ایده‌آل 350 تا 450 کیلوگرم است که در تمام دنیا سعی می‌شود مصرف سرانه رعایت شود.

توانا با اعلام اینکه ما در استان اردبیل رتبه 11 کشور را در تولید شیر خام داریم، گفت: از 87 واحد صنعتی تولید شیر با ظرفیت 53 هزار تن، حدود 33 واحد غیر‌فعال است و مابقی با ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد:‌ در این استان همچنین 177 واحد دامداری غیر‌صنعتی و کوچک روستایی فعال هستند که با ظرفیت سه هزار و 998 راس فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل ادامه داد:‌ ما از کارگروه بخش کشاورزی نیز خواسته‌ایم تسهیلاتی را در قالب بهسازی و نوسازی اماکن دامی پرداخت کنند تا روستاییان ما بتوانند واحد‌های کوچک و طویله‌های محدود خود را بهسازی کرده و نسبت به صنعتی‌سازی آنها اقدام کنند که ما در صدور مجوز برای این دامداری‌های روستایی هیچ مشکلی نداریم.

توانا در پایان سخنان خود از فعالیت 25 مرکز جمع‌آوری شیر با ظرفیت روزانه یک‌هزار و 320 تن خبر داد و اظهار داشت: نیاز استان به مصرف شیر 191 هزار و 154 تن است که مازاد این میزان تولید را به رقم 244 هزار تن به خارج از استان صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول