اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت تأکید کرد

فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه عامل بیماری تب مالت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب مالت باید از مصرف فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه خودداری شود.

فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه عامل بیماری تب مالت

لطفعلی مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید هوا در جنوب استان کرمان رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها ضروری است.

وی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری تب مالت افزود: در صورت عدم دسترسی به شیر پاستوریزه، باید قبل از مصرف شیر را به مدت 20 دقیقه جوشاند.

مسلمی با بیان اینکه در این راستا باید از مصرف فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه خودداری شود، تصریح کرد: پنیر تازه را نیز باید قبل از مصرف به مدت دو ماه در آب و نمک قرار داده تا در صورت آلودگی میکروب این بیماری از بین برود.

وی ابراز داشت: همچنین باید دام‌ها با هماهنگی شبکه دامپزشکی محل سکونت دامداران واکسینه شوند.

مسلمی همچنین با لازم دانستن رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری خونریزی‌دهنده تب کریمه‌کنگو عنوان کرد: شهروندان باید فقط از گوشت‌هایی که دارای نشان دامپزشکی هستند، استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: زمان تمیز کردن، شستن و قطعه‌قطعه کردن گوشت خام حتماً از دستکش یک‌بارمصرف استفاده شود.

مسلمی با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز این بیماری باید ذبح دام در کشتارگاه‌ها انجام شود، بیان داشت: به دلیل اینکه بیماری تب کریمه‌کنگو در دام بدون علامت مشخصه است، باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود.

وی اذعان داشت: همچنین باید گوشت دام پس از ذبح تا 24 ساعت در یخچال قرار گیرد تا میکروب بیماری از بین رفته و سپس مصرف شود.

مسلمی خاطرنشان کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن 2217011 واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان جیرفت تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول