اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

وایتکس در شیر وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود وایتکس در شیر را کاملا رد کرد.

وایتکس در شیر وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن مکرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه وجود وایتکس در شیر بیان داشت: این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از انجام نمونه‌گیری‌های متعدد مشخص شد که شیرهای عرضه شده در مازندران فاقد مشکل بهداشتی هستند.

وی اعلام کرد: کارخانه‌های لبنی در آزمایشگاه‌های خودشان یک سری آزمایش‌های روتین و از قبل تعیین شده را دارند که با مطرح شدن وجود وایتکس در شیر بررسی وجود وایتکس در شیر نیز جزء آزمایش‌های روتین در آزمایشگاه‌های لبنی قرار گرفت.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه در مورد نحوه نظارت بر واحدهای تولیدی بیان داشت: محصولات واحدهای تولیدی در بازار بدون اطلاع قبلی به تولید کنندگان به صورت رندمی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این مسئول در ادامه به موضوع مواد افزودنی به شیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای شیر هیچگونه مواد افزودنی مجاز نیست.

مکرمی یادآور شد: برخی کارخانه‌داران ریزمغذی‌ها و طعم دهنده‌ها را با مجوز و پروانه بهره‌برداری به شیر اضافه می‌کنند که مورد تایید ما است.

وی از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای بررسی مشکلات احتمالی در تولید مواد غذایی شد و گفت: هر مورد مشکوک مرتبط با مواد غذایی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای بررسی اعلام شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شماره تلفن 2144016 و شماره 2144439 با پیش شماره 0151 که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ثبت شکایت در مورد مواد غذایی اختصاص داده شد، متذکر شد: بررسی مواد غذایی مشکل‌دار تولیدی استان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مواد وارداتی مشکل‌دار نیز از طریق دانشگاه همان استان انجام می‌شود.

این مسئول در مورد تاسیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اذعان داشت: این سازمان در مازندران نیز تاسیس شد و جلسه مشترکی را نیز با مسئولان این سازمان داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به لحاظ نظارت بهداشتی آماده همکاری با این سازمان است.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول