اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تجارت مازندران:

صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران به 46 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی چهار ماهه نخست امسال به 46 میلیون دلار رسید.

صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران به 46 میلیون دلار رسید

مهدی گلچوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: صادرات فرآورده‌های لبنی در چهار ماه اول سال 90 رقمی معادل 29 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در چهار ماهه 91 حدود 17 میلیون دلار یعنی 59 درصد افزایش نیز داشته است و به رقم بیش از 46 میلیون دلار رسید.

وی همچنین افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در چهار ماهه نخست سال91 نسبت به مدت مشابه سال 90 بیش از 60 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: صادرات در این مدت، از رقم  20 هزارتن به 32 هزارتن افزایش یافت.

وی ظرفیت استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را  بسیار بالا عنوان و اظهار داشت که کشورهای عراق، کویت و عربستان مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش محسوب می‌شوند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران بررسی برای حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی صادراتی فراورده‌های لبنی، برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه این واحدها، پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش و... را از مهم‌ترین برنامه برای توسعه صادرات این بخش دانست.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول