اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خبر داد

احداث کارخانه ‌کنسانتره میوه و فرآورده‌های گوشتی و لبنی در اهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه صنایع تبدیلی کنسانتره میوه و فرآورده‌های گوشتی و لبنی در شهرستان اهر خبر داد.

احداث کارخانه ‌کنسانتره میوه و فرآورده‌های گوشتی و لبنی در اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان که ظهر امروز در همایش ترویج فرهنگ تولید و مصرف ماهی شهرستان اهر سخن می‌گفت، اعلام کرد: شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامی منطقه است که اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه موجب رشد و توسعه کشاورزی شهرستان و نهایتاً افزایش درآمد مردم و اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.

وی گفت: شهرستان اهر با 850 هزار واحد دامی یکی از شهرستان‌های مهم استان در تولید گوشت قرمز، فرآورده‌های لبنی و گوشتی به شمار می‌رود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از آغاز عملیات اجرایی کارخانه صنایع تبدیلی کنسانتره میوه و فرآورده‌های گوشتی و لبنی در شهرستان اهر خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها ضمن حمایت از تولیدات دامی و باغی منطقه، زمینه برای سرمایه‌گذاری بیشتر به دلیل توجیه اقتصادی و درآمد مناسب فراهم می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 430 هزار تن میوه در شهرستان اهر تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که با بهره‌برداری از سردخانه‌های جدیدالاحداث شهرستان زمینه برای نگهداری میوه‌ها در طول سال فراهم شده است.

وی تصریح کرد: این امر علاوه برکاهش هزینه‌های نگهداری در مناطق دیگر محصولات باغی شهرستان موجب شده که دیگر کشاورزان نگران محصولات خود و فروش با کمترین قیمت در فصل تابستان نباشند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی میوه و کنسانتره در شهرستان اهر کلیه محصولات سردرختی شهرستان به عنوان مواد اولیه این کارخانه با قیمت مناسب خریداری شده و موجب درآمد مناسب برای کشاورزان خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به وجود دانشکده کشاورزی و تحصیلکردگان این بخش ارائه تسهیلات ویژه برای فارغ‌التحصیلان این بخش را در زمینه توسعه کشاورزی شهرستان و ایجاد اشتغال مناسب برای آنها ضروری برشمرد.

 وی در ادامه از مسئولین ادارات خواست با پرهیز از کاغذبازی‌های بی‌مورد از فارغ‌التحصیلان با ارائه طرح‌های کشاورزی مناسب و تسهیلات کم‌بهره حمایت کنند. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول