اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد

ارائه راهکار از سوی مجلس برای حل مشکل نان و لبنیات

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه راهکارهایی به منظور حل مشکل گرانی نان و لبنیات خبر داد و گفت: هر چند این اقدام دیرهنگام است اما مجلس به دنبال این قضیه بوده و آن را پیگیری می‌کند.

ارائه راهکار از سوی مجلس برای حل مشکل نان و لبنیات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله محمد مؤمن، نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس نهم بافت خوبی از نظر سلامت دینی داشته و نمایندگان نیز به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

وی افزود: سطح علمی و فکری مجلس نهم در مقایسه با دوره‌های گذشته ارتقا یافته و تنوع در تخصص‌ها دیده می‌شود به طوری که اقتصاددانانی با سابقه کار اجرایی در بین نمایندگان حضور دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس کنونی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی و وزارتخانه جهاد کشاورزی نیز عهده‌دار مسئولیت‌هایی بوده‌اند گفت: تدین و تعهد به انقلاب و ارزش‌های آن در میان نمایندگان مجلس نهم دیده می‌شود و همه آنها به اصول ولایت پایبند هستند هر چند اختلاف نظرهایی در اداره کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نهم با مشکلات مردم آشنا هستند و مسائلی را که منتقل می‌کنند بیانگر واقعیت‌های زندگی مردم است ضمن اینکه در جلسات مجلس با وزرای دولت، اظهارات نمایندگان نشان‌دهنده وقوف آنها بر دغدغه‌های اجتماع از جمله گرانی بوده است.

لاریجانی فضای مجلس نهم را فضایی رو به تکامل دانست و تصریح کرد: این امر نتیجه تلاش‌های نخبگان و زحمت‌کشانی چون آیت‌الله مؤمن است که در دوره‌های مختلف خدمت خود زمینه چنین مجلسی را فراهم ساختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بیشترین دغدغه نمایندگان مجلس کشاورزی و دامداری کشور است زیرا مجلس کنونی تمرکز خود را بر روی مسائل اصلی کشور و کمبودها گذاشته است.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌هایی برای تولید داخلی ارائه شده تا جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود زیرا در حال حاضر دو وزارت خانه مجزا مسئول تولید و واردات هستند.

لاریجانی ادامه داد: در بخش صنعت نیز باید تسهیلاتی به منظور جلوگیری از رکود به صنعتگران اختصاص یابد ضمن اینکه در بحث فرهنگی نیز امیدواریم تلاش‌های صورت گرفته موجب جهشی در سراسر کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در مجموع به دنبال احقاق حق مردم است عنوان داشت: با توجه به شرایط داخلی و تحریم‌های خارجی، جلسات متعددی حتی در سطح سران قوا تشکیل شده و در کنار آن، از کارشناسان و متخصصان دولتی نیز برای همفکری در مجلس دعوت می‌شود.

وی از ارائه راهکارهایی به منظور حل مشکل گرانی نان و لبنیات خبر داد و ابراز کرد: هر چند این اقدام دیرهنگام است اما مجلس به دنبال این قضیه بوده و آن را پیگیری می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: در زمینه حل مشکلات کشاورزان نیازمند نگاه خاص هستیم زیرا بخش کشاورزی و دامداری همواره نیازمند مراقبت بوده و حجم عظیمی از اشتغال کشور را تامین می‌کنند و در بسیاری از کشورها نیز حمایت‌های لازم از این دو بخش صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان تصور می‌کنند با این فشارها می‌توانند بر ما غلبه یابند اما به تعبیر مقام معظم رهبری باید از این فرصت استفاده کرده و تمرکز خود را بر روی تولید داخلی قرار دهیم زیرا فشارها همواره موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول