اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دبیر انجمن صنایع لبنی کشور

طرح جدید قیمت‌گذاری محصولات لبنی تشریح شد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنایع لبنی ایران چگونگی اجرای طرح قیمت‌گذاری« 50 در 50 » محصولات لبنی را تشریح کرد.

طرح جدید قیمت‌گذاری محصولات لبنی تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس  از ساری، رضا باکری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به تشریح و تبیین طرح قیمت‌گذاری "50 در 50" محصول لبنی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح که 50 درصد محصولات با قیمت پیشنهادی وزارت صنعت و 50 درصد بقیه با قیمت بهای تمام شده واقعی بر مبنای عرضه و تقاضا به نحوی که سود مجموع سبد کالاهای کارخانه لبنی زیر هشت درصد نباشد، عرضه و در بازار توزیع شود، ابزار داشت: این طرح مورد توافق تشکل‌های ذی‌ربط و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که هدف اصلی آن حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه است.

باکری افزود: طراحان طرح 50 در 50 جوانب مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند به طوری که رضایت نسبی دو طرف یعنی مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان جلب شده است.

این مسئول با بیان اینکه آماده رفع ابهامات و مشکلات طرح هستیم، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان لبنیات کشور باید متوجه باشند که شرایط خاصی بر کشور به دلیل تحریم‌ها حاکم است و باید الزامات حکومتی را نیز در نظر گرفت و با دید مثبت و حمایتی به مسائل جامعه نگاه و اندیشه کنیم.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور ادامه داد: بعضی وقت‌ها باید خود را به جای مسئولان بگذاریم و در چارچوب الزام‌ها سیاست‌های دولت چاره اندیشی کنیم چرا که با حمایت‌های دولت کارخانه‌ها ایجاد شدند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت‌های داخلی از حالت واردکننده لبنیات به مرحله تولید برای تامین داخلی و سپس تولید مشتری محور و در نهایت امروز به تولید صادراتی دست یافته‌ایم، ادامه داد: همگی به مدد پشتیبانی‌های دولتی به مرحله صادر کنندگی دست یافتیم.

باکری با اعلام اینکه در سال گذشته، 307 میلیون دلار صادرات لبنی داشتیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 91 به مرز 750 میلیون دلار برسیم.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با بیان اینکه کارخانجات لبنی برای تولید صادراتی هر میزان که نیازمند باشند می‌توانند از ورود موقت شیرخشک برای صادرات استفاده کنند، اذعان داشت: همه منتظر حمایت‌های بیشتر مسئولان هستیم تا با حمایت از دامداران و تامین به موقع و با قیمت مناسب خوراک دام قیمت شیر کاهش یابد تا در نتیجه قیمت تمام محصولات لبنی نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول