اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نکا:

غیرت دینی در جامعه مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت نکا گفت: غیرت دینی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و خانواده به بهانه تفنن در گناه فرزندان شریک نشوند.

غیرت دینی در جامعه مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لایینی، امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلی نکا، اظهار کرد: غیرت دینی از جمله مسائلی است که باید در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد و همگان به این مسئله توجه ویژه اعمال کنند.

وی گفت: خانواده‌ها اگر بد‌حجابی، مصرف مواد مخدر و گناهان دیگر در فرزندان مشاهده کردند نگویند تفننی است و ترک می‌شود بلکه باید با مقاومت در عدم انجام آن جوانان را به سوی مسائل دینی و نماز و قرآن هدایت کنند.

امام جمعه موقت نکا اظهار داشت: تظاهر به گناه خود بزرگترین گناهان است و مردم باید بدانند که نباید گناه کنند و همچنین کمک به گناهکار و خوشحالی در گناه نیز از دیگر مسائلی است که باید در جامعه اسلامی رعایت شود.

محمدی لایینی اضافه کرد: تظاهر به روزه‌خواری در انزار عمومی جایز نیست و نباید طوری شود که افراد جامعه اسلامی به راحتی در جامعه و کنار چشمه‌ها و اماکن دیگر اقدام به رزوه خواری کنند چرا که آشکار گناه کردن در واقع تشویق به گناه، رایج کردن آن و کاستن قبح و زشتی گناه است.

امام جمعه موقت نکا همچنین با گرامیداشت سالرزو شهادت امام علی (ع) بزرگی، عظمت و اعتبار شیعه را در گرو وجود امام علی (ع)  دانست و خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از وجود نازنین امام علی (ع) و برکت وجودی ایشان است.

محمدی لایینی یادآور شد: شهادت امام علی (ع) شهادت بزرگ و عظیمی برای شیعیان، اهل زمین و آسمان است و معرفی چنین شخصیتی بسیار سخت است و حتی بسیاری از اهل تسنن و غیر مسلمانان نیز در عزای امام علی (ع) عزاداری می‌کنند.

امام جمعه موقت نکا همچنین با نقل قولی از شافعی رهبر اهل تسنن نقل شده است که گفته است: "من در شخصیت علی متحیر مانده‌ام چرا که موقعیت و جایگاه علی برای مردم ناشناخته مانده است و من مردم و نفهمیدم که خدای من خدای آسمان و زمین است یا اینکه خدای من علی است و اگر علی آن جایگاه واقعی خود را به مردم نشان دهد همه در برابر عظمت وجودی ایشان سر تعظیم فرود می‌آورند ."

محمدی لایینی، خاطرنشان کرد: کلمه علی (ع) اسم اعظم خداوند است که اگر با اعتقاد این نام برده شود به وسیله آن تمام کارهای جهان امکان‌پذیر است.

امام جمعه موقت نکا گفت: اکنون تمام تلاش دشمن در مبارزه با نام و یاد امام علی (ع) است و لذا باید با تقویت برنامه‌های دینی و معرفتی در این زمینه از الگوی معرفتی علی (ع) را به جوانان و نوجوانان بشناسانیم.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را با مساجد و برنامه‌های دینی آشنا کنند تا از انحرافات جلوگیری شود.

محمدی لایینی همچنین در ادامه با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی افزود: حجاب و عفاف از جمله مسائلی است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد و چادر به‌عنوان حجاب برتر باشد اما حجاب زهرایی و زینبی (س) باید در جامعه به‌عنوان حجاب برتر معرفی شود و مردم غیرت ناموسی داشته باشند و خانواده‌ها به بهانه تفنن در گناه فرزندان شریک نشوند.

لازم به یادآوری است: قبل از اقامه خطبه و نماز جمعه نکا، هیئت‌های مذهبی شهرستان نکا به مناسبت سالروز شهادت امام علی (ع) از مساجد به سمت مصلی نکا دسته روی و سینه‌زنی کردند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول