اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه آبادان:

امام جمعه نقش مهمی در هدایت جامعه دارد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد نماز جمعه آبادان گفت: بدون شک امام جمعه نقش مهمی در هدایت جامعه دارد.

امام جمعه نقش مهمی در هدایت جامعه دارد

حجت‌الاسلام غانم جاسمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان به‌مناسبت پنجم مردادماه، سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار کرد: نماز جمعه یکی از اعمال بسیار مهمی است که در روایات و قرآن به وفور به انجام آن تأکید شده است.

وی افزود: نماز جمعه در راستای ترویج عقاید اسلام، درک مسائل صحیح فقهی و عقایدی، رفع شبهات دینی و تبلیغات سوء اسلام برگزار می‌شود و در این راستا امام جمعه با حرکت انقلابی خود نقشی بسیار تأثیرگذار در پیشبرد اهداف متعالی اسلام دارد.

مسئول ستاد نماز جمعه آبادان تصریح کرد: امام جمعه هر چقدر توانمندتر باشد تأثیر او در رشد افکار عمومی مردم بیشتر بوده و در واقع راهگشای خوبی برای هدایت آنها است.

وی با نگاهی گذرا به تاریخچه اقامه نماز جمعه در این شهرستان گفت: نماز جمعه برای نخستین‌بار در این شهر به اقامت مرحوم آیت‌الله جمی برپا و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

جاسمیان افزود: از آن زمان تا امروز صف‌های نماز جمعه در شهر و روستاهای آبادان همچنان پربارتر بوده و شهروندان ولایتمدار آبادانی با حمایت از این نهاد مردمی، سعی در تقویت صفوف به‌ویژه در ماه مبارک رمضان هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهر آبادان به لحاظ جایگاه والای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و همینطور به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای همسایه در دوره‌های مختلف مورد توجه بسیار واقع شده به همین خاطر همیشه ائمه جمعه قوی، مقتدر، باسواد و بسیار آگاه را برای این منطقه انتخاب کرده‌اند.

مسئول ستاد نماز جمعه آبادان در پاسخ به اینکه ستاد نهاد امامت جمعه علاوه بر اقامه نماز به چه مسائل دیگری می‌پردازند، گفت: این ستاد علاوه بر اقامه نماز برگزاری جشن‌های مذهبی، اعیادی نظیر فطر، قربان و ...، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، دعوت از سخنرانان کشوری خاص، برگزاری مراسم شب‌های قدر پرداخته و انجام کارهای فرهنگی ـ مذهبی را در دستور کار دارند.

وی با اشاره به دیگر خصوصیات امام جمعه عنوان کرد: امام جمعه جایگاه تفکر یک شهر و منطقه را تکامل می‌بخشد و با شناسایی مناطق محروم و تذکر به مسئولان اجرایی، در راستای رفع مشکلات شهروندان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول