اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستادهای نماز جمعه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

مصلاها باید نگین معرفتی شهرها باشند

خبرگزاری فارس: مدیر ستادهای نماز جمعه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: مصلاهای نماز جمعه باید نگین معماری و حضور آحاد مردم تلقی شده و بر همین اساس احداث و راه‌اندازی شود.

مصلاها باید نگین معرفتی شهرها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود سیاح عصر امروز در پایان سفر خود به اردبیل و در بازدید از ستادهای نماز جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل اظهار داشت: ستادهای نماز جمعه در شهرهای مختلف استان اردبیل با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به شکل مردمی و خودجوش در حال فعالیت هستند که حرکت مثبت آنها زمینه‌ساز یک تحول مطلوب در حوزه برگزاری شایسته نماز جمعه و حضور مردم در میعادگاه‌های عشق و عبادت است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت ستادهای نماز جمعه و مصلاهای در حال احداث تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی است که مصلاهای استان اردبیل با معماری سنتی و متناسب با شرایط اسلامی، دینی و معرفتی در حال ساخت و آماده‌سازی است تا نمازگزاران راحت و مطلوب بتوانند از فضای برقرار شده استفاده کنند.

سیاح خاطر نشان کرد: مصلاها باید علاوه بر کارکرد معمول فضایی برای حضور جوانان و فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای آنها باشد تا یک ثمربخشی و سودآوری معنوی را نیز در حوزه تربیتی نسل‌های آینده شاهد باشیم.

این مسئول از استاندار اردبیل به دلیل تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل مصلاهای استان قدردانی کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد این حرکت مثبت و سازنده در آینده آثار با برکتی را به دنبال می‌آورد.

وی از مصلاها به عنوان بهترین مکان برای حضور جوانان و نوجوانان و تقویت مباحث تربیتی یاد کرد و بیان داشت: ستادهای نماز جمعه می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین مکان برای حضور و فعالیت جوانان باشند که امیدواریم با توجه ویژه مسئولان استان در کنار ساخت و سازها و نگاه سخت‌افزاری، در بخش نرم‌افزاری نیز به تقویت جبهه ساخت و ساز مصلاها و برنامه‌های تدارک دیده شده در آنها توجه شود.

مدیر ستادهای نماز جمعه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: امروز در سطح کشور مصلاسازی به سرعت و با حمایت دولت خدمتگزار و رهنمودهای مقام معظم رهبری با تکیه بر معماری اسلامی، سنتی در حال اجرا و تکمیل شدن است تا نمازگزاران بتوانند از فرصت نماز جمعه به شکل مطلوب بهره ببرند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل نیز در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای مصلا و حوزه علمیه برادران گرمی خواستار سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه شد و بیان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر اعتبارات احداث مراکز فرهنگی و مذهبی و عملیات اجرایی در این مراکز برای سرعت دادن به کارهای عمرانی در دستور کار قرار گرفته است.

سید حسین صابری گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از حوزه علمیه برادران در گرمی گام بزرگی در جهت توسعه علمی این شهرستان برداشته شده و برای ساخت حوزه علمیه برادران در گرمی سه هزار متر مربع زمین پیش‌بینی شده و یک میلیارد ریال اعتبار تاکنون اختصاص یافته است.

وی همچنین از ساختمان در حال احداث اداره ثبت اسناد و املاک گرمی بازدید کرد و در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول