اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه آمل:

مسلمانان انزجار خود را از حکام مستبد اعلام کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل با محکوم کردن کشتار مردم میانمار توسط حاکمان جور گفت: باید مسلمانان انزجار خود را از حکام مستبد اعلام کنند.

مسلمانان انزجار خود را از حکام مستبد اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ظهر امروز در نخستین خطبه نمازجمعه رمضان سال 91 در جمع نمازگزاران حاضر در مصلای بزرگ قدس این شهرستان با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بهترین فرصت برای کسب تقوا، انجام توبه است.

وی افزود: تقوا لباس نیکو و زیبایی است که زیباتر از آن در دنیا وجود ندارد و سعادت دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

رحمانی آملی با اعلام اینکه باید به خود ببالیم که در بین 7 میلیارد جمعیت دنیا موحد و شیعه هستیم، یادآور شد: همه انبیا برای دعوت به توحید آمدند زیرا غیر آن راهی وجود ندارد و گمراهی را حاصل می‌آورد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه تلاش 124 هزار پیامبر برای موحد شدن انسان‌ها بوده است، گفت: اعتقاد توحیدی غذای روح بشریت است و با آن احساس آرامش و راحتی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرک ظریف‌ترین و نرم‌ترین ویروسی است که کاری به بدن ندارد بلکه در اعتقادها رسوخ می‌کند، اذعان داشت: روح مشرک، کافر و منافق بیگانه از خداوند است.

وی در مورد ماه مبارک رمضان یادآور شد: در ایامی قرار داریم که بهترین شب‌ها و روزها به درگاه خداوند است، باید دعاها و خواسته‌هایمان در این ماه از خداوند بیشتر شود و بیشتر از دیگر ایام سال به تزرع، توبه و انابه به درگاه حق مشغول شویم.

رحمانی آملی با اشاره به اینکه همه موجودات و مخلوفات گرفتار هستند جز خداوند که بی‌نیازی مطلق است، گفت: اسلام دین رحمت، مغفرت و رأفت است که می‌خواهد بند از پای انسان‌ها بگشاید.

وی با اعلام اینکه به فرموده رسول اکرم نفس‌کشیدن، خوابیدن و استراحت در ماه مبارک رمضان ذکر و تسبیح است و برای آنها نیز ثواب نوشته می‌شود، بیان داشت: باید افطارمان را با غذاهای پاک، زیبا و حلال بگشاییم.

امام جمعه آمل با تاکید اینکه روزه تمرین گرسنگی و تشنگی قیامت است و نوعی همدردی با نیازمندان و محرومان جامعه اسلامی تلقی می‌شود، گفت: برای ملائکه صفت شدن وارد این ماه می‌شویم و نباید در حرص و ولع شکم گرفتار شود.

وی با اشاره به اینکه راه مستقیم و صحیح به ما نشان داده شده است، گفت: برای این امر رسول نازل شده و گفتنی‌ها نیز توسط آنها گفته شده است و برای همه کارها و رفتارهای ما آداب و آیین خاصی وارد شده و ما باید از آنها استفاده کنیم.

رحمانی آملی با محکوم کردن کشتار مردم میانمار توسط حاکمان جور یادآور شد: باید مسلمانان انزجار خود را از حکام مستبد اعلام کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرها و روستاهای کشور بیان داشت: این طرح بسیار برای مردم مفید و موثر است زیرا با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی مردم در مراجعه به پزشکان برای برطرف کردن نیازهای خود نیز ناتوان هستند.

خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به فرا رسیدن سالروز اهدای خون یادآور شد: اهدای خون اهدای زندگی است زیرا افراد زیادی در سطح کشور نیازمند خونی هستند که به آن احتیاج دارند و باید با این کار قدم خیر و نیکی را در جهت تامین سلامت و نیاز بهداشتی و درمانی جامعه برداریم.

وی با اعلام اینکه در این شهرستان باید ورزشگاه در خور شأن برای نسل جوان ایجاد شود، گفت: باید فضاهای مفید و موثری برای جوانان در سطح شهرستان ایجاد شود تا نسل جوان با امنیت و آرامش در ان به ورزش روی آورد و نیاز نباشد در داخل کوچه‌ها و خیابان‌ها زورآزمایی کند.

انتهای‌پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول