اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

روز قدس عامل منفور شدن اسرائیل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان گفت: منفور شدن اسرائیل در جهان حاصل رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و اتحاد و حضور یکپارچه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس است.

روز قدس عامل منفور شدن اسرائیل است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اذعان صریح سفیر انگلیس در تل‌آویو مبنی بر منفور شدن شدید اسرائیل در جهان اظهار داشت: آثار و ثمرات راهپیمایی روز قدس در طول 33 سال در دنیا به خوبی مشهود است که این نفرت جهانی یکی از نتایج آن است.

وی با یادآوری نامگذاری جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به نام روز قدس به ابتکار امام راحل افزود: روز قدس، روز ظهور و خودنمایی اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی و صهیونیزم است.

امام جمعه کاشان در ادامه به پیشنهاد مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اگر به این امر توجه نشود در آینده شاهد کاهش نسل جوان و افزایش سالمندان جامعه می‌‌باشیم. 

نمازی با فقهی و اسلامی خواندن پیشنهاد مقام عظمای ولایت و به حدیث نبوی، کثرت امت اسلامی را مایه مباهات و افتخار قلمداد کرد.

وی همچنین خطاب به قوای مجریه و مقننه توصیه کرد: افزایش جمعیت نیاز به برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کارشناسانه دارد لذا مسئولان امر باید برای تحقق این امر نیازهای جامعه شامل بهداشت، درمان، بیمه، آموزش، مسکن و اشتغال را در نظر بگیرند و برای تأمین آنها برنامه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به برخی راهکارهای کشورهای اروپایی در امر افزایش جمعیت بیان داشت: مسئولان ما نیز باید با محاسبه هزینه‌های افزایش جمعیت، شرایط لازم را برای تشویق خانواده‌ها به افزایش فرزندان فراهم کنند.

وی در ادامه با تذکر به مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص ناامنی و بروز حوادث در مسیر کاشان ـ قم و کاشان ـ نظنز به دلیل تاریکی راه ابراز داشت: پیشنهاد و درخواست مردم به این وزارتخانه آن است که همان گونه حد فاصل آزادراه قم ـ تهران از روشنایی مطلوبی برخوردار است این دو مسیر نیز از این شرایط بهره‌مند شوند.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها، اقدام ایران در راستای فعال کردن کشورهای همسو برای تعامل و همکاری و برقراری آرامش و صلح در سوریه و همچنین مقابله با جنگ‌افروزی و نسل‌کشی آمریکا و اسرائیل را مدبرانه خواند.

وی همچنین به تسلط ارتش سوریه به اکثر مناطق تحت کنترل نیز اشاره کرد و افزود: از افسران خارجی بازداشت شده در سوریه 70 نفر از ارتش ترکیه، 20 نفر از افسران کشورهای عربی خلیج فارس و 40 نفر نیز از ملت‌های غیرعربی هستند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه گناه را تهدیدکننده سلامت جامعه دانست و گفت: از دستاوردهای ماه مبارک رمضان این است که به ما می‌آموزد که چگونه با نفس مبارزه کنیم و گناهان را مهار سازیم.

وی با استناد به آیات از قرآن کریم، گناه را موجب نابودی جامعه عنوان و تصریح کرد: بر اساس روایات گناهان کوتاهی عمر و حسنات موجب طولانی شدن عمر می‌شوند.

نمازی شرب خمر را از جمله گناهان تهدیدکننده امنیت جامعه قلمداد کرد و گفت: مایه تأسف است که در نظام اسلامی مشروب مصرف می‌شود و در این میان برخی آن را نشانه روشنفکری دانسته و تصور می‌کنند در مراسمی نظیر عروسی می‌توان حرام خدا را حلال کرد.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان به بیان برخی ویژگی‌های شخصیتی ایشان پرداخت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول