اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه خرم‌آباد:

آمریکا با کوچک‌ترین ضربه‌ به ایران منافع جهانی خود را بر باد می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام ‌جمعه خرم‌آباد گفت: آمریکا و استکبار جهانی اگر بخواهند کوچک‌ترین ضربه‌ای به ایران و حزب‌الله بزنند تمام منافع آنها در دنیا به خطر می‌افتد.

آمریکا با کوچک‌ترین ضربه‌ به ایران منافع جهانی خود را بر باد می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تسلیت شهادت امیر‌المومنین (ع) گفت: شخصیت امام علی (ع) آن‌قدر وسیع و گسترده است که هر چه بخواهی از آن بیان کنی باز کم است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) دریایی از فضائل و اقیانوسی از خوبی‌ها و نیکی‌هاست، افزود: امیر‌المومنین پرورش یافته مکتب رسول خدا، معیار هدایت و راه نجات امت است.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: درد امروز بشر با کلام امام علی (ع) آرامش پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه علی (ع) به عدالت معنا بخشید، یادآور شد: علی (ع) در محراب، عدالت را تفسیر کرد و به همین خاطر آیه ولایت در شأن امیرالمومنین نازل شده است.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به چند اصول و سیاست اقتصادی امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی در دوران زندگی خود همواره با دشواری و مشکلات اقتصادی فراوانی رو به ‌رو شده بود.

وی افزود: همه ابعاد زندگی آن حضرت به خصوص در زمینه اقتصادی درس و عبرت است.

امام جمعه خاطرنشان کرد: سخت‌ترین دوران امام علی دوران تحریم اقتصادی پیامبر از سوی کفار در شعب ابی‌طالب بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یکی از اصول و سیاست‌های اقتصادی امام علی (ع) را برگرداندن اموال تاراج شده به خزانه عمومی عنوان کرد و گفت: امام علی (ع) با قاطعیت تمام این سیاست را دنبال کرده است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مسئله فقر‌زدایی و پرداختن به کار و تولید یکی دیگر از اصول و سیاست‌های اقتصادی امام علی (ع) بوده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امام علی (ع) تاکید داشت که از تولید داخلی خود استفاده کند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کشاورزی و عمرانی آن حضرت بر هیچ کسی پوشیده نیست.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: ساده‌زیستی در زندگی و تقسیم عادلانه بیت‌‌المال یکی دیگر از اصول و سیاست‌های اقتصادی امام علی (ع) بوده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه به شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر شب‌های با عظمتی است که خداوند در قرآن این شب را برتر از هزار ماه دانسته است.

وی با بیان اینکه شب قدر شب نزول قرآن و نزول اراده الهی بر کائنات و هستی است، خاطرنشان کرد: شب قدر شب نزول ملائکه و روح است، شبی که در آن تهنیت و سلامت سر تا سر وجود دارد.

وی افزود: در این شب‌های قدر بندگان خدا در امان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن ابراز تأسف در خصوص بحث روزه‌خواری در سطح شهرستان خرم‌آباد گفت: جای بسی تأسف است که ما شاهد تظاهر به روزه‌خواری در ملاءعام در سطح شهرستان خرم‌آباد هستیم.

وی با بیان اینکه این حرمت‌شکنی‌ها توسط بعضی از افراد صورت می‌گیرد، یادآور شد: حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان گناه بزرگی است که بر گردن آن فرد می‌افتد.

وی از مردم خواست که در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: مسئولان امر باید در این زمینه برخورد قاطع داشته باشند زیرا مردم از نیروی انتظامی انتظار بیش از این را دارند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به 23 مرداد سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و روز مقاومت اشاره کرد و گفت: حرکت حزب‌الله لبنان امروز الگویی برای مسلمانان مبارز در جهان اسلام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در جنگ 33 روزه لبنان رژیم صهیونیستی سخت‌ترین شکست را متحمل شد و ثابت شد که این رژیم از لانه عنکبوت سست‌تر است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به خاطر اینکه شسکت سنگینی از حزب‌الله لبنان خورده‌اند امروز با توطئه به دنبال ضربه زدن به کشور سوریه هستند، زیرا آنها تصور می‌کنند که سوریه پل ارتباطی ایران و مقاومت اسلامی لبنان است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: سوریه امروز در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد اما باید به آمریکا و استکبار جهانی گفت که اگر بخواهند کوچک‌ترین ضربه‌ای به ایران و حزب‌الله بزنند تمام منافع آنها در دنیا به خطر می‌افتد.

وی افزود: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی باید با مطالعه، نفوذ ایران اسلامی را در جهان ببینند و درس عبرت بگیرند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به سالروز آزادی آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: آزادگان ما اسطوره مقاومت هستند و امروز آنها ذخیره مقاومی برای حل مشکلات جامعه اسلامی به شمار می‌آیند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه از همه مردم ایران اسلامی به خصوص استان لرستان دعوت کرد که در روز جهانی قدس حضوری گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول