اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان:

140 هزار نفر در کردستان اطعام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: 140 هزار نفر از جمعیت زیرپوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان اطعام می‌شوند.

140 هزار نفر در کردستان اطعام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج‏، قنبر موسی‌نژاد در دیدار معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: توانمند‌سازی خانواده‌های زیرپوشش مهم‌ترین هدف و رویکرد کمیته امداد است که در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای در سطح کشور انجام می‌گیرد.

وی افزود: طرح پالایش مددجویان زیرپوشش این نهاد به منظور استعدادیابی و تلاش در راستای توانمندسازی آنان با توجه به استعدادهایشان از جمله برنامه‌های مهم کمیته امداد امام(ره)‌ است که به صورت کاملا هدفمند در سطح کشور دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: طرح پالایش مددجویان با هدف‌گذاری این نهاد مقدس مبنی بر خروج هر ساله 10 درصد از آنان از سال گذشته آغاز شده است.

به گفته وی، تعداد 22 هزار و 219 پرونده مددجویان در قالب طرح پالایش و ساماندهی در پنج شهرستان استان پایان یافته و در سایر شهرستان‌ها هم با پیشرفت 70 درصدی مواجه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از تبدیل فرهنگ مستمری‌بگیری به فرهنگ کار و تلاش به‌عنوان اولویت این نهاد مقدس در دهه چهارم انقلاب نام برد و اضافه کرد: کمیته امداد سعی دارد در دهه پیشرفت و عدالت و با توجه به نیاز امروز جامعه، فرهنگ مستمندی را به فرهنگ کار و تلاش تبدیل نماید.

به گفته موسی‌نژاد، نگاه امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) استقلال معیشتی و فرهنگی جامعه است و برنامه‌ریزی‌های حوزه‌های مختلف این نهاد در این مسیر تعریف شده است.

وی با اشاره به احیای فریضه الهی زکات در این استان به دلیل حمایت‌ها بسیار خوب نماینده ولی فقیه و پای کار بودن مردم و روحانیون، گفت: تعامل بسیار خوبی که بین کمیته امداد و روحانیون استان وجود دارد زمینه اجرای طرح مسجدمحوری در استان را نیز هموار ساخته است.

وی به برنامه‌های این نهاد مقدس در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اطعام نیازمندان و اکرام ایتام از اولویت‌های مهم این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان است.

به گفته وی، اطعام 140 هزار نیازمند و جذب 5 هزار حامی برای ایتام از برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان است که امیدواریم با مشارکت خیرین استان بتوانیم در راستای تحقق این مهم گام برداریم.

وی ضمن تقدیر از دفتر نمایندگی ولی فقیه برای اطعام 800 نفر از مددجویان زیرپوشش همزمان با آغاز اطعام نیازمندان، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان استان اهمیتی به محرومین و رفع مشکلات آنان نمی‌دهند.

به گفته وی، برخی از مسئولان هنوز به این باور نرسیده‌اند که در نظام اسلامی توجه به محرومین باید سرلوحه همه کارها باشد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول