اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

جوانان کردستانی هواپیمای بدون سرنشین می‌سازند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان از آغاز طرح‌های تحقیقاتی این نهاد در خصوص ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، داروهای ضدسرطان و درمان ناباروری خبرداد.

جوانان کردستانی هواپیمای بدون سرنشین می‌سازند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا مجردی ظهر امروز در دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی واحد کردستان با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی صورت گرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در مرحله رشد قرار دارد و بر همین اساس موفقیت بیشتر آن، نیازمند مساعدت بیشتر نظام و مسئولان است.

وی افزود: اهداف و آرمان‌های این نهاد انقلابی باید بیش از پیش در مسیر انقلاب و رفع نیازهای استان و کشور به پیش برود.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی طی عمر شش ساله خود در استان کردستان، در زمینه‌های مختلف فرهنگی، پژوهش، آموزش و درمانی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

مجردی عضویت در شورای فرهنگ عمومی استان، شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران را از جمله فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در کردستان عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان، با اشاره به کارگیری چندین نفر از کارشناسان ارشد استان در بخش پژوهش، اعلام کرد: ارائه پروپوزال در راستای نیازهای پژوهشی استان، ایجاد مرکز تخصصی GIS، نمایندگی بانک خون بند ناف، مرکز تخصصی آب و خاک از جمله فعالیت‌های این بخش است.

وی افزود: هم اکنون این نهاد انقلابی در دو بخش به ارائه آموزش کوتاه مدت تخصصی و بلند مدت می‌پردازد که  آموزش‌های کوتاه مدت در مراکز مجازی به صورت آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت انجام می‌شود و آموزش‌های تخصصی بلندمدت نیز در مرکز علمی ‌کاربردی وابسته به این نهاد و در هفت دسته فنی در مقطع کاردانی ارائه می‌شود.

مجردی اعلام کرد: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان این مرکز، در آینده نزدیک در مقطع کارشناسی نیز پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت و در این مسیر نیز نیازهای استان همواره مدنظر قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان پیشرفت و دستیابی به اهداف جهاد دانشگاهی را نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ارشد استان دانست و افزود: توجه به جهاد دانشگاهی و رفع مشکلات این نهاد انقلابی بدون شک زمینه‌ساز تولید دانش و رفع مشکلات استان خواهد شد و امید است این مهم همواره مدنظر قرار گیرد.

مجردی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان کردستان در راستای عملیاتی کردن دستاوردهای علمی تلاشگران و جهادگران این نهاد انقلابی سعی دارد در آینده نزدیک اقدام به اجرای طرح‌های تحقیقاتی در خصوص درمان سرطان، ناباروری و تولید هواپیماهای بدون سرنشین نماید.

گفتنی است در این جلسه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان لینک دفتر نمایندگی ولی‌فقیه به صورت رسمی فعالیت خود را در صفحه خبرگزاری ایکنا نمایندگی کردستان آغاز کرد و از این پس فعالیت‌های قرآنی حوزه دفتر ولی فقیه در این لینک به صورت مستقیم در صفحه استانی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول